Aile...

27.12.2014 10:30:58
A+ A-

Bir kaç kez yazdığım yazılar gönder tuşuna bastıktan sonra yok olup gitti..Canım emeklerim heba oldu..Teknik bir yanlış yapıyorum sanırım ama nerde bir yanlışlık yaptığımıda bulamadım..Mesela hala resmimi koyamıyorum yazılarıma..Radikal editörüne bir kaç kez durumu bildirdim ama oralı olmadı..Yok olup giden yazılarımdan sonra içime daraltı geliyor, bir kaç gün yazmak istemiyor canım..

Bugün de Aile yazmak istedim..Şöyle bir etrafına baksa herkes..Kaç tane sevenini görür?..Kaç güvenilir insanı var etrafında? Sevgiyle birbirine bakan arkadaşlar, komşular, aileler görür mü? Bir elin parmakları kadar bile diyen çok şanslı günümüzde..Miras kavgası yüzünden birbirine düşman olan kardeşler..Anne-babasını para için üzen evlatlar..Kardeş kavgaları..Aile içi şiddet..Dayakla büyüyen çocuklar..Anneleri, babaları tarafından sürekli dövülerek büyüyen, o arada kendileride dayak yiyen çocuklar..Para karşılığı küçük kızlarını okutmadan yaşlı adamlarla evlendiren anne-babalar..Çocuk gelinler bu ülkenin ciddi yaralarından biri..Çocuk yaşta çalıştırılan çocuklar..Birbirinden nefret eden komşular..Birbirini aslında hiç çekemeyen arkadaşlar..Görüldüğü gibi ilişklerin içinde hiç "sevgi" yok!..Aile den başlamak üzere nerdeyse tüm toplum birbirnden nefret eder durumda..Dünyaya getirdikleri çocuklarına bile dünyanın eziyetini eden anneler-babalar..Sonrada bu evlatlardan anne-babaya hayırlı evlat olacak..Ya aile içi şiddet?Aile içi şiddet bu ülkenin bence en önemli sorunlarından biri..Aile dediğiniz kurum, kan bağından, sevgiyle oluşmuş bir kurum ama gel gör ki, sanki ne kan bağı var, ne de sevgiyle bir araya gelmiş insanlar..Birbirine düşman bireyler bir arada olmak zorunda gibi..Sevgisiz, şiddetle büyüyen çocuklar, yaşadıklarını genelde kendi çocuklarına da yaşatıyorlar..Birbirini severek evlenen insanlar kısa bir süre sonra birbirinin can düşmanı oluveriyor, yaşadıkları sürecin içinde..Sevgi olmadığı içinde hoşgörü yok, anlayış yok..Kutsal aile kavramları da bana göre savsatadan başka bişey değil..

Şöyle bir bakın etrafınıza sevgiyle bakan kaç kişi görüyorsunuz, eşim-dostum-arkadaşım dedikleriniz arasında? Sanki herkes birbirinin gözünü çıkartmak için fırsat kollar gibi..Yaşadığımız tüm sorunların kökenide bu değil mi zaten? Herkes parayı, çıkarını sever olmuş..Tamam parayı da, çıkarını da sev ama birazda dost, arkadaş, kardeş, evlat, anne-baba sev kardeşim..İçine azıcık da sevgi tohumları ek yahu!..Hep nefret, hep nefretle de yaşanmaz ki..Ne ağır bir yüktür sevgisiz yaşam..Maddelerle mutlu olma isteği..En pahalı, lüks eşyalara dolu lüks evinde buz gibi duvarlarında yapayalnız, sevgisiz yaşamak ne zordur..Taptığın o zenginlik, şaşa sana sevgisini veremez ki, yok onda öyle bir sevgi..Ruhu yok çünkü..Bankadaki paralarının miktarını, evlerinin  sayısını bilmez, dünyanın her yerine gidebilecek, istediği yerde istediği kadar kalabilecek kadar zengin, dünyevi tüm zevkleri tadabilecek zenginliğide olsa yüreğinde sevgi taşımıyorsa, insan, çocuk, doğa, ..sevgisi yoksa mutsuz bir insandır, yalnızdır.. Oysa sıcacık bira aile, arkadaş-dost ortamı ne çok mutlu eder insanı..Hayat paylaşımla güzel..Paylaştığın kadar mutlu olursun..Verdiğin kadar alırsın..Mutlu ettiğin kadar mutlu olursun..Aile dediğimiz kurumun içinde sevgi yoksa hiç bir anlamı yok..Biyolojik akrabalıktan öteye gitmeyen bir bağdır sadece insanlar arasında..Mutlu bir aileye sahip olan herkes en şanslı insanlar..Sağlıklı bir bedenden sonra sevgi dolu bir aileye sahip olmak Allah'ın en büyük mükafatı bence kullarına..O kadar az insan, o kadar az insanlar sahip ki bu şansa..En büyük zenginlik sağlık ve sevgi dolu bir aile..Kıymetini bilmeli..

Sevgi, saygı dolu günler olsun her birimize..

 



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.