Doğum sonrası egzersizler

28.12.2015 15:04:38
A+ A-

Aklınızdaki son şey de olsa, doğum sonrası egzersizlere başlamak için hiç zaman kaybetmeyin. En önemlisi pelvis tabanı egzersizleridir ve doğumdan sonra yapabildiğiniz kadar çabuk bu egzersizlere başlamalısınız. Bu egzersizler sadece vajinayı forma sokarak idrar kaçırma olasılığını düşürüp, cinsel birleşmeyi daha zevkli hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda perineumdaki ağrının giderilmesine de yardım eder.

Doğumdan birkaç gün sonra (eğer sezaryen yaptıysanız doktorunuzun onayını bekleyin), bu egzersizlere karın kaslarınızın arasındaki boşlukları gidermek için karın bölgesi egzersizlerini de ekleyin.

Sırtın Esnetilmesi

1- Yerde ya da yatakta dizleriniz kırık ve başınız bir yastıkla desteklenmiş şekilde uzanın.

2- Nefes alın ve karnınızı içeri çekerken nefes verin, aynı zamanda kuyruk sokumunuzu da yere ya da yatağa doğru itin. Bu şekilde beş saniye kadar bekleyin. Bırakırken nefes alın. Üç kez tekrarlayın.

Karnın Gerdirilmesi

1- Yerde ya da yatakta dizleriniz kırık ve başınız bir yastıkla desteklenmiş bir şekilde uzanın. Ellerinizi uyluklarınızın üzerine koyun.

2- Başınızı kaldırın ve ellerinizi dizlerinize doğru uzatın. Karnınızda gerginlik hissettiğinizde, beş saniye kadar tutun ve sonra gevşeyin.

3- Aynı başlangıç pozisyonunda, ellerinizi sola doğru yapabildiğinizce yere ya da yatağa yakın uzatın. Aynı şekilde hareketi sağa doğru da tekrar edin. Tüm egzersizi üç kez tekrar edin.



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.