Evlilik mi dediniz?

18.12.2014 00:19:21
A+ A-

-'Kör ile yatan şaşı kalkar' diye menşur bi atasözümüz var bilirsiniz.

Artık öyle olmuyor!

Kör kalkılıyor!

Kör ile yatan kör kalktıklarını görmeye başladık toplumda. Bu tespit tüm bireyler için değil tabiki. Bir genelleme de değil.! Küçük bir gözlem denilebilir sadece.

Son onbeş yirmi yıl içerisindeki evliklere baktığımız vakit, büyük çoğunluğun içsel duyguları önemsemek yerine kapital değerlere endeksli evliliklerin gerçekleştiğini görüyoruz. Bazan kadın bazan erkek kapital değerlere önem verdiğine şahit oluyoruz.

Kadın veya erkek, cinsiyet önem arz etmiyor!

Faraza diyelim ki, erkek maddiyatı çok önemsiyor, kadınsa daha duygulara yönelik değerlerden yana. Bu iki kişi arasında yapılan evlilikten hemen sonra değil, bir süre geçtikten sonra ya erkek kadının düşüncelerine yönelir veya kadın erkeğin değerlerine önem vermeye başlar! Zira Türkiyedeki çoğu evliliklerde kadının erkeği daha çok etkilediği şeklindedir.

Kadın maddi değerleri önemsiyor ve erkekse duygulara bağlı yaşam standardına bağlı değerlerin hedefinde bir adamsa, biz erkekler için fena çok fena bir durum! Kadın allam eder kallam eder en tatlı beraberlik anında Türk erkeğine istediğini yaptırır! Dedim ya bir genelleme değil ama Türk Standartlar Enstitüsüne göre Türkiyedeki evliliklerin bir bölümü erkeklerin eşlerinden etkilendikleri şeklindedir.

Kadın paracıysa ve yalancıysa, evlilikten bir süre sonra erkek ya moloz olmaya başlar yada doğru karaktere sahipken maddi çıkarlara öncelik tanımaya başlar yalancı olup çıkar! Sonrasında her türlü entrikaları oynamasını öğrenir dürüstlüğünden eser kalmaz!

En güzel evlilikler içsel duyguları paylaşmasını bilen evlilikler olduğunu düşünüyorum. Elbette ki kapital da önemlidir zira iki duygu insanının kesişen noktası duyguları olduktan sonra kapital sorunları varsa bile birlikte aşmaları mümkün olur.

İki doğru insan evlenirse hayat güzelleşir dünya daha da yaşanılır olur diye düşünüyorum.

En tehlikelisi kadının veya erkeğin sevmedikleri halde seviyor görünmeleridir! Böyle durumda olan evliliklerde kişiler birbirlerinin gözlerinin içine bakmaktan imtina ederler! Uzun süre bakamazlar yani gözlerinin içine!

Valla, benim her zaman söylediğim bir şey var. İki insan konuşuyor iken bile karşısındaki kişinin gözlerine bakarak konuşmalı! Hele insan eşi ile konuşurken gözlerinin derinliğine bakarak konuşmalıdır. Zira gözlerden uzak konuşma başladığı itibariyle bana göre o evlilik çoktan bitmiş, amiyane tabirle uzatmalar oynanıyordur.

'Evlen de gör!' diyorlar bazı arkadaşlarım. 'Evlenince herşey değişiyor' diyorlar. Hiç de öyle değil diyorum onlara. İki doğru insan ve iki ne istediğini bilen insan evlendiğinde sevgiler daha da çoğalır çünkü hem zorlukları hem de güzellikleri beraber paylaştıkça sevgiler büyüyebiliyor çoğalabiliyor. Evlilik aslında dostluktur bi bakıma! Bitimsiz dostluk!

Yeter mi bu kadar?

Fazla ahkam kesmeyelim değil mi sevgili okurlarım!



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.