Hamilelikte aşırı yemek

30.12.2015 10:55:23
A+ A-

Aşırı kiloluysanız aşırı yiyor olmanız muhtemeldir (her ne kadar aşırı kilolu kişiler aşırı yediklerini inkar etseler de).

Aşırı yediğinizi nasıl anlarsınız?

Genellikle kişiler fazla kilo alıyorlarsa, aşırı yiyorlardır. İhtiyacınız olandan daha fazla kalori alıyorsanız kilo alırsınız. Çoğu hamile kadının günlük enerji gereksinimini karşılamak üzere ek olarak sadece 2,500 ? 2,600 kaloriye ihtiyacı vardır. Bu, boyunuz ve aktivitenize bağlı olarak normal gereklilikten sadece 300 kalori daha fazladır. Ne kadar ve ne zaman aşırı yediğinizi görmek için günlük kalorilerinizi hesaplamaya başlayabilirsiniz.

Hamilelikte aşırı yemek;

? Gebelik diyabeti

? Artmış kan basıncı

? Ağrılı ve komplikasyonlu doğum

? Artmış sezaryen doğum şansı

? Hem doğum sırasında hem de gelecekte, çocuk için birçok sağlık problemi yaratan aşırı kilolu bebek riskini artırır.

Hamileyken aşırı yemek yemeyi bırakmak için ipuçları:

? Bilinçli farkındalık pratiği yapın. Bilinçli farkındalık ya da farkındalık daha fazla yemek veya abur cubur yeme isteğinizi azaltmanıza yardımcı olur ve sizi yiyecek tercihleriniz ve ne kadar yediğiniz konusunda farkında kılar.

? Yemekten önce meditasyon yapın. Meditasyon, duygularınızı fark etmenizi sağlar ve yediklerinizden keyif alabilir, yemeğinize tüm dikkatinizi verebilir ve yeterince yediğinizi fark edebilirsiniz.

? Yavaş yiyin ve her lokmayı çiğneyin.

? Yemeğinizi güzelleştirin. Yemeğinizin sunumunun güzel olması, önünüzdeki yemeğe olan farkındalığınızı artırır. Kendinizi iyi hissetmeniz, yemeyi durdurmanıza yardımcı olur.

? Kalorisi düşük, miktarı fazla gıdaları tercih edin.



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.