Hamilelikte uykusuzluk

05.01.2016 09:11:47
A+ A-

Yatağa girerken bitkinsinizdir ve yastığa başınızı koyar koymaz uyuyacağınızdan eminsinizdir ama bir de bakarsınız ki gözleriniz fal taşı gibi açık, saatin tik taklarını sayıyorsunuz. Ya da sabahın dördünde kalkar, tekrar uykuya dalamazsınız. Uykusuzluk gebelikte çok yaygın bir sorundur ve birçok sebebi vardır.

Kadınların çoğu ilk üç aylık dönemde gebelikten öncesine nazaran daha çok uyurlar ama hormonal değişiklikler bazılarının gece boyu uyumasına izin vermez. Genişleyen rahminizin idrar torbanıza baskı yapmasından dolayı sık idrara çıkma ihtiyacınız, geceleri yatağınızdan kalkıp tuvalete gitmenize neden olur.

Bebeğiniz büyüdükçe rahat bir uyuma pozisyonu bulmanız da güçleşir. Hareketli bir bebek de uykuda rahat vermeyebilir. Mide yanması, bacak krampları ve burun tıkanıklığı da gebeliğin ilerleyen aylarında uykunun bölünmesinin yaygın sebeplerindendir.

Bir de tabii bebeğin dünyaya gelmesiyle ilgili beklentiniz, heyecanınız ve gerginliğiniz var doğal olarak. Bebeğinizin sağlığı ve hayatınıza getireceği değişikliklerle ilgili kaygılarınız olabilir. Bu duygular kafanızı ve vücudunuzu rahatlatmanızı güçleştirebilir. Doğum ve bebekle ilgili sık ve canlı rüyalar görmek de uykusuzluğa katkıda bulunur.

Önleme ve Kişisel Bakım

Uykuya dalmakta ve uykuyu sürdürmekte zorluk çekiyorsanız, şu önerdiklerimizi deneyin;

  • Yatağa yatmadan önce gevşemeye başlayın. Ilık bir banyo veya gevşeme egzersizleri yapın. Eşinizden size masaj yapmasını isteyin.
  • Yattığınız odanın uygun sıcaklıkta, sessiz ve karanlık olmasına dikkat edin.
  • Yatmadan önce sıvı alımını azaltın.
  • Kafein içeren yiyecek ve içeceklerden uzak durun.
  • Düzenli olarak egzersiz yapın ama çok fazla güç sarfetmeyin.
  • Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde en iyi uyuma pozisyonu, bacaklarınız ve dizleriniz bükülü olarak sağ veya sol yanınıza yatmanızdır. Yanınıza yatmak, bacaklarınızdan ve ayaklarınızdan kalbinize kan taşıyan ana damarın üzerindeki baskıyı kaldırır. Karnınıza destek olması için bir yastık, bacaklarınızın üst kısmına destek olsun diye, dizlerinizin arasına bir başka yastık koyun. Sırtınızın en dar kısmına bir kıvrılmış yastık veya rulo haline getirilmiş battaniye koymayı da deneyebilirsiniz. Bu, üzerine yattığınız kalçanız üzerindeki baskıyı azaltacaktır.
  • Fırsat bulursanız, gece alamadığınız uykuyu telafi etmek için gündüzleri şekerleme yapın.

Tıbbi Bakım

Sık sık uykusuzluk çekiyorsanız ve bu durum sizin için sorun oluyorsa, doktorunuzla konuşun. Süregelen rahatsız edici rüya ve kabuslar sizde gerginlik yaratıyorsa, bir terapist veya danışmanla konuşmanız yararlı olur.



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.