Türkiye'de çocuk büyütmekK, kendini büyütmekK

07.06.2014 09:06:24
A+ A-

Başlık böyle de sorunlar yaradılış meselesi midir? yoksa sosyakültürel sıkıntılar mıdır? bilmiyorum, baştan söyleyeyim. Ama bildiğim birşey var o da bu ülke de evlat yetiştirmek gerçekten zor! Bir kere farklı birşey yaptığında insanların söylemleri ile karşılaşmazsan bile zihninde gürültüler başlıyor! Acaba ne düşünürler, ne derler gibi..
Şimdi bunun tarihine kısaca değinelim. Kafamızın içerisindeki sesler, nesilden nesile, mahalleden mahalleye süre gelmiş gözüküyor! İnternet ortamlarında 80 ler 70 ler 90 lar diye yazılar videolar dolaşıyor ve o jenerasyona ait insanlar ; ahh vahh işte böyleydi diye iç geçiriyorlar :) yanlış olmasın bende dahilim bunlara :) Peki nedir bu dönemsel yaşanan klişe şeyler, neye bağlı olarak yaşamış bu jenerasyonlar bunları? Atıyorum tek kanallı dönemde gece 24.00 de istiklal marşı okunup ekran renkli bir daireye teslim ediliyordu, biz de heh bitti hadi yatalım oluyorduk. Doğru mu? doğru! Ne kadar programlı değil mi? E tabii yatmayan anarşikleri saymazsak :) Demek ki bize birşeyler yapmamız aktarılıyor! Ve kesinlikle kendi özgür irademizle hareket edemiyoruz. Mesela erkekler küpe takmaz olayı veya renkli giyinmez veya kendi kendini deli gibi fotoğraflamaz! N'oldu bütün bu klişelere? Modernleştik mi? Eee moderleşecektik niye salladık onca şeye?  Gösteri toplumu kitabından bir alıntı ; ''Bizler gösteri toplumunda yaşıyoruz ve gösteri toplumunda kurtuluş vaatleri de zamanla gösterinin bir parçasına dönüşür, sahteleşir. Tüm dünya aynı gösterinin sahnesidir. Hepimiz aynı gösterinin oyuncusu ve seyircisiyiz.''
Peki tarihsel bilgiler nasıl yok edildi, hiç hatırlar mısınız? Okullar açıldığında birkaç kitap dönem ortasına anca yetişirdi ve bunlar da genelde tarih coğrafya gibi derslerin kitabı olurdu. Bilim değişir miydi hatırlamıyorum? Biyoloji, fen, kimya falan! Ama tarih ve coğrafya değişiyordu anlaşılan :) Değiştirilip nesle göre, döneme göre, bakanlara göre yani sebepsiz yere değiştirilip bizlere servis ediliyordu! (hala öyle ve daha yoğun) Tarih, coğrafya kitaplarından alınan, oynanmış sahte bilgilerdi. Araştırmadan edinilen bilgi, bilgi değildi artık! Tek biryerden öğrendiğin şey sana yarar sağlardı yanlışta olsa fakat asıl yazanlara çıkar yararı sağlaması için yazılmıştı. Şimdi de farklı değil aynen devam...
Yani toplum kuralları diye birşey yok! Televizyondan servis edinilen örf, adet ve yaşam tarzı var! Net miyiz?
Daha da açacağım bu konuları da şimdilik bal çalıyorum aklınıza! Ayrıca merak etmeyin, buna alışkınız hepimiz. Arkası yarınlarla büyüdüğümüz için, sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
 
Peki ozaman bizler kafamızdaki seslere ve dışardaki seslere karşı atağa geçtiğimizde neler oluyor? Biraz bahsedeyim.
 
İlk başta farklılaşıyorsun, sana lakap falan takılıyor, alaya alınıyorsun. Neden? farkındalığın yükseldiği için 'Allah, sürüden biri kaçıyor!!! Hemen tespit ediliyor ve imha edilmeye çalışılıyorsun! Olmaz böyle, yapma, hayır söylemleri başlıyor! Farklılaşamazsın! Farkındalığa asla kavuşmamalısın! Yoksa seni dışlarız! Alay ederiz, küçük görürüz, yaptıklarını yargılarız! SİSTEMİN DIŞINAAA ÇIKMAAAAAAAAA!
 
Üzgünüm biz kaçtık :) Hala içinde olabiliriz ama farkındalıkla yaşamaya, özgürleşmeye,okuyup araştırmaya,tartışıp doğrusunu bulmaya, yediğimize, içtiğimize, giydiğimize karıştırmamaya and içtik! Ve içinde kalmaya da karar verdik sistemin. Bizi tanıyanlar bilir, gidecektik. Fakat savaş meydanını terk etmek üzereyken bize bir gemi verildi ve biz de bu gemiyle hakkını vermek için savaşın, yola devam ediyoruz ve ne kadar sürüden adam araklarsak doğruluğa yarayacağını anladığımız için çektik bayrağı göndere, yelkenleri açtık, rüzgarı veren bizi nereye sürüklerse...
 
 
Çocuklarımızda bu geminin en sağlam karakterli, iradeli, duygusal zekası gelişmiş, doğruluk için yollanmış neferleri olacak!
 
Şimdi,
Başlarım sizin mahalle kurallarınıza, geçmişten getirilen tarzlara, zaman öyle işlemiyor anlamadınız mı? Zaman dönemin tecavüzcülerine, aklını, fikrini, inancını teslim etmen için işliyor! Teslim olma bunlara uyan, uyuma artık! Yarı uyanmışlık fayda etmez, tamamı için yorul! Kop şu dedikodudan, kop şu sistemin köleliğinden, birileri neder diye yaşamaktan kop artık!
Doğruluk, insanların getirdiği şeyler değildir, araştır! Doğruluk benim, senin, onun değildir! Güzel ahlak ona, buna göre değişmez!
Evinde canlar aç susuzken veya hastayken birşey yapmayan, dizilerin jeneriklerine ağlar oldu! Bu dejenere olmaktır. Bu yaşadığın yanlışlara teslim olmaktır. Bu kulaktan kulağa oynamaktır. Sonuncunun dediğini kabul etmek, gelen bilginin ilk çıktığı yere saygısızlıktır.
 
Biz Çocuklarımızı bildiğimiz gibi yetiştirmiyoruz, bilinen en doğru yolla yetiştiriyoruz. Net.
 
Biz değişik değiliz, biz tuhaf değiliz, biz doğruluğu yüzeysel yaşamıyoruz. Evimizde doğru olup iş hayatında ruhumuzu satmıyoruz. Biz sistemin mecbur bıraktığı şeyleri görmezden gelemiyoruz. Ahlakı şov olsun diye dışarıya oynayıp içimizden küfür etmiyoruz. Biz ilkönce uyuştuk, şimdi sisteme karşı gelmeyi bu sebeple iyi beceriyoruz. Çünkü sistem uyuşturur, sistem at gözlüğünü takar, kendi bildiğini unutturur insana!
İnsanlar ölür, unutturur!
Devir çöker, unutturur!
Sistemi araştır. yarım yamalak youtube la facebook la olmaz bu söylediğim. And iç, baş koy!
 
Şaka, şaka yapıyorum valla :) yukarı da biraz kendimi kaybettim. Söylediğim şeyler imkansız, yapamayız.
Lütfen kapsama alanı içinde hayatınıza devam edin.
 
Özür dilerim. Beni affedin!
 
Sevgiler ahali
 
Buyanowski
 
Unutmadan aşağıdaki linke bir tıkla, kendin için, gerçekten seveceksin ;)
 
 
 


YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.