21. yüzyılın işkencesi: Müşteri hizmetleri

21.09.2014 12:55:44
A+ A-

Müşteri hizmetlerini sanırım herkes hayatında bir kez aramak zorunda kalmıştır. Ya da ilerleyen zamanda aramak  'zorunda' kalacaktır. Bilişim çağının bir işkencesidir müşteri hizmetlerine bağlanarak probleminizi çözmeye çalışmak... İşkence diyorum çünkü çoğu zaman probleminiz çözülmez. Bunun en önemli sebeplerinden birincisi muhatap bulamamaktır. Tabi muhatap bulmak sorununuzun çözüme kavuşacağı anlamına gelmiyor.

İsmini vermek istemediğim bir gsm operatörünün modemini kullanıyorum. Sorun şu ki bu operatör çekmiyor. Almayın! Bana soran herkese almayın diyorum çekmiyor! Maalesef telefonda kullandığım hat da aynı operatörün. Şimdi size anlatacağım olaydan sonra bu operatörü tamamen bırakmaya ve her yerde kullanılmaması gerektiğini ilan etmeye karar verdim.

Sadede gelelim. Modemim Kağıthane'de bir güzel çekerken Fatih'te çekmiyor. Ve düşünün İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'un göbeği denebilcek merkezi bir yerdir Fatih... Ancak bu operatör öyle kaliteliki(!) çekmiyor.

Hülasa sorunumu gidermek için müşteri hizmetlerini aradım. Aradım dediysem öyle hemen ulaşamıyorsun. Otomatik ses: Şunun için 1'e, bunun için 2'ye, başka bir şey için 3'e... Böyle sayıyor ancak bu seçeneklerin hiç biri benim işime yaramıyor. Bir an çağrı merkezindeki gerçek insan sesine ulaşmak cumhurbaşkanına ulaşmak kadar zor görünüyor gözüme. Neyseki arkadaşımdan öğrendiğim bir numara var. Rastgele telefonumun bütün numaralarına basıyorum biraz çabadan sonra gerçek bir insan ile muhatap oluyorum.

Tabi o an bütün dünyalar benim(!). Utanmasam çığlık atacağım. Çağrı merkezinden bana 'Alo' diyen kadın yanımda olsa boynuna sarılacağım o derece. Derdimi anlatıyorum. Sizi teknik servise bağlayacağım diyor sinyal sesinden sonra ** numarasını tuşlayın. Tuşluyorum. Tekrar derdimi anlatıyorum.

Bunu 1 saat boyunca denedim tam 4 kişi ile görüştüm belki daha fazla... Birinde telefon çekmedi ve kapandı. Birinde şifre almanız gerek sonra tekrar arayın dedi. Şifre aldım aradım. Bu sefer hattın yasal sahibi değilsiniz dedi. Birinde yine çekmedi adamcağız sesimi duyamadı telefonun öteki tarafından 'Alo alo' deyip durdu.

Hülasa hiç bir şey olmadı. Ha sinirden kudurdum orası ayrı. Arkadaşalarıma ilettim tam 3 kişi benim gibi bir kaç görüşme yaptı. Yine bir sonuç alamadım.

En son ki telefonda sizi şikayet edeceğim diye bağırmıştım. Bugün kendileri aradı memnuniyet anketi yapıyorlarmış. Müşteri hizmetlerini ilk aramanızda bir sonuca uşlaştınız mı diye soruyor. Gülümsedim ve küfrettim kendi kendime. Hayır dedim hayır.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.