Apple’ın beklenen 9 Eylül tanıtımında neler oldu?

10.09.2014 12:39:37
A+ A-

Her yıl Eylül ayında yeni bir telefonun tanıtımını yapan Apple’ın bu sene iPhone 6’yı tanıtması bekleniyordu. Aylarca iPhone 6’nın nasıl olacağına ve ne zaman çıkacağına dair pek çok şey yazıldı, çizildi, dedikodular çıktı ve nihayet Apple 9 Eylül 2014 tarihinde yaptığı tanıtım toplantısıyla yeni ürünü iPhone 6 ve diğer yeniliklerin tanıtımını yaptı.

iPhone 6 ve iPhone 6 Plus

iPhone 6’nın iki farklı modelle çıkacağı beklentiler arasındaydı lakin ikinci modelin ismiyle ilgili herhangi bir bilgi yoktu. Şimdiye kadar s ve c eklentileri ile isimlendirilen cihazlar bu sefer “plus” olarak isimlendirilmiş. Peki yeni iPhone 6 ve iPhone 6 Plus ne gibi yeniliklerle geldi?

Tanıtım toplantısında Apple CEO’su Tim Cook yeni cihazlar ile ilgili “Vizyonuyla, görüntüsüyle iPhone hep ileri gitti. Bugün biz burada en büyük, en yeni iPhone’u tanıtıyoruz.” Cook’un dediği gibi iPhone 6 ve iPhone 6 Plus farklı ebatlarıyla dikkat çekiyor. iPhone 6 4.7 inç, iPhone 6 Plus ise 5.5 inç büyüklüğünde ekrana sahip olacak. Ayrıca iki telefon da önceki iPhone modellerine göre daha ince.

Her iki telefonun da işletim sistemi iOS 8 olacak. iPhone 6, çıkan ilk iPhone cihaza göre 50 kat daha fazla işlemci gücüne sahip olacak. Grafik işlem performansı ise 84 kat daha hızlı olacak. Telefonların çıkış tarihi ise ABD için 19 Eylül. 2014’ün sonuna kadar 115 ülkeye dağıtımı sağlanmış olacak.

Yeni iPhone fiyatları ise arada neredeyse bin liralık fark bulunan geniş bir skalaya dağılmış. 16 GB iPhone 6 almak isterseniz 2349 TL, 128 GB iPhone 6 Plus almak isterseniz 3249 TL ödemeniz gerekiyor. Bu fiyatlar belirlenen ABD fiyatları üstünden Türk Lirası’na çevrilmiş halleri. Kurların değişimine göre fiyatlarda artış olabilir. Bu fiyatlara değer mi bilinmez ama yeni iPhoneların Türkiye’de bekleyeni çok... Telefonla ilgili daha detaylı bilgi için şu adres işinize yarayabilir: http://www.hangisi.net/cep-telefonu/karsinizda-iphone-6-ve-iphone-6-plus

Apple Pay

9 Eylül toplantısında yapılan tanıtımlardan biri de Apple’ın yeni ödeme sistemi Apple Pay. Kredi kartı yerine geçen dijital ödeme sistemlerinden biri olacak olan Apple Pay ile alışveriş yaparken kart numaranız satıcıya gitmeyecekmiş. Bunun yerine sahip olduğunuz tek kullanımlık dinamik güvenlik kodu satıcıya ulaşacakmış. Yapılan ödemeler Apple tarafından takip edilmeyecekmiş. Şimdiden Amerika’da 22000 parakendeci ile Apple Pay anlaşması yapılmış.

Apple Watch

Dün yapılan toplantıda tanımı yapılan ürünlerden biri de Apple’ın saati Apple Watch. Apple Watch bir saat olmasının yanı sıra aynı zamanda bir sağlık ve fitness cihazı. Apple Watch kalp ritmini ölçebilen, telefondan GPS bilgisi alabilen, şarj edilebilen, arkadaş listelerini görüp arkadaşlarınızın saatiyle konuşabilen, tweet gönderebilen iPhone kamerası için vizör olarak kullanılabilen ve daha nice antin kuntin işleri becerebilen süpersonik bir saat fakat zaten tüm bunları yapan telefonlar varken bu saate ne kadar ihtiyaç olur orasını kestiremiyorum.

iOS 8

Ve son olarak iOS 8. Çıkacak yeni telefonların işletim sistemi iOS 8 olacak demiştik. iOS 8’in getirdiği yenilikler arasında kilo kontrolü, tansiyon ölçme, hastalık geçmişi görüntüleme, uyku süresi hesaplama gibi özellikler var. Apple Watch’tan da gördüğümüz gibi Apple bu sene sağlık uygulamalarına ağırlık vermiş. iOS 8 ayrıca akıllı ev teknolojileri ile de uyumlu. Yani telefonunuzla evinizin perdelerini açabilir, ışıklarını söndürebilir ve daha pek çok şey yapabilirsiniz. iOS 8 iPhone 4S ve üzeri modeller için gelecek.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.