Bakkal Avm savaşımında savım- Toplumbilim tezim

08.08.2015 11:34:43
A+ A-

Ülkesel çaptaki bakkal kapsamlı alışveriş şirketileri ile bakkallar ve bakkal benzeri marketler yani Avm'ler arasında bir iş gerilimi, gerginliği olduğu ileri sürülüyor. 
 
Kısa dönemde(vadede, süreçte) yani örneğin 1-2 yıl bu gerilim Avm'ler lehine olabilir ancak ben kısa dönemden sonra, orta dönemden sonra bu gerilimin bakkallar ve bakkal benzeri marketler lehine, yararına değişeceğini düşünüyorum.
 
Bu savımın nedeni ise şu: Avm'lerde yalnızca yiyecek, içecek satılmıyor; teknoloji ürünüleri(ürünleri) satılıyor ve daha çok şey satılıyor. Dolayısıyla; Avm'ye giren düşük gelirliler ve orta gelirliler örneğin iki ekmek, bir kilo kuru fasulye, iki paket makarna, bir kilo şeker almak için girdiklerinde, bırakın bunları bir ekmek almak için bile girdiğinde, Avm'lerde kasaya gidiş yolu uzun ve dolambaçlı olduğundan ve gidiş yolu üzerinde sayısız mal türü olduğundan kişi Avm'den bir ekmek ile değil başka şeyler de alıp çıkmaktadır ve böylece Avm'ye gitmek bakkala gitmekten daha pahalıya patlamakatadır; Avm'ye birşey almak için giren, on şey alıp çıkmaktadır. Bir de kişinin Avm'ye çocukları ya da çocukları ve eşi ile gittiğini düşündüğümüzde Avm'ye gidiş daha da pahalıya patlamaktadır ve bu pahalıya patlamalar düşük gelirli ve orta gelirli kesim üzerinde can sıkıcı, olumsuz, kötü, çökertici bir etki oluşturacaktır.
 
Yeni Avm açılan yerlerde bir süre toplumun, kişilerin ilgisi Avm'lere yönelecektir ve özellikle de teknoloji ürünüleri konusunda ancak bir süre sonra, Avm'ye gidişin bakkala gidişten çok daha pahalıya patladığı anlaşılacaktır ve avm'ye giden yol yavaş yavaş bakkala doğru kayacaktır.
 
Yani Avm'ler öyle yerlerdir ki asla yalnızca tek birşey alıp çıkamazsın; bu da çok tuzluya bile patlayabilir.
 
Necdet Gürçiftçi
Patentsiz, dinsiz, yerli üretim bir Türk/Türkiye bilgesi
İnternette yayınlandığı zaman: 8.8.15/11.24