Bilgi teknolojileri (IT) projelerinin başarımı

17.06.2015 03:17:51
A+ A-

Kurumların  gelişen  teknoloji çerçevesinde, bünyelerine kazandırdıkları bilgi sistemleri yatırımları ve bu teknolojik yatırımların  profesyonel bir proje yönetimi anlayışıyla uyarlanması, firmaların  gerek aynı sektördeki rakipleri ile arasında hissedilir bir fark gerekse de hizmet verdikleri müşterilerinin memnuniyetlerini koruma adına önemli bir etken olmaktadır. Geleceğe dönük yapılacak  uzun vadeli planlarda, bilgi sistemlerine yapılan yatırımların kazanımları kurumun gelişimine katkılar sağlamakla kalmayacak, sahip oldukları teknolojik yenilikleriyle, aynı zamanda firma prestiji açısından da marka değeri yaratacaklardır.

Teknolojik alt yapısına ve gelişen sistemlere önem veren firmaların, bilgi işlem departmanlarında vizyon sahibi, alanıyla ilgili tüm gelişmeleri takip eden ve sürekli kendini öğrenmeye adayan kalifiye çalışan gücüyle zenginleştirmeleri, canlıya alınacak teknik projelerin başarısı için önemli bir dönemeçtir.  Birbirlerini tamamlayan ve kendi kendilerini yönetebilen bu ekipler, çok zorlu projelerin takım ruhuyla ve sinerjiyle üstesinden geleceklerdir.

Özellikle yazılım projelerinin hayata geçirilmesinden önce, süreç ve analiz çalışmalarının dikkatli ve titizlikle yapılması, kurum iç süreçleriyle bütünleşik kurgunun belirlenen proje takviminde ve ayrılan bütçe sınırları içerisinde uygulanması, üzerinde yoğun çalışılan projenin başarımını doğrudan etkileyecektir. Yeni uygulamalar ile mevcuttaki diğer uygulamaların entegrasyonları sağlanmalı ve gerekli teknik altyapısal bağlantılar oluşturulmalıdır. Yeni sisteme, eski sistemden transfer edilecek verilerin bütünleşik ve hatasız bir şekilde veri tabanı işlemleriyle organize edilmesi çok önemli bir unsurdur.

Projeler uygulamaya alınmadan önce muhakkak belirli bir süre test ortamı açılmalı ve bu süre içerisinde kullanıcı eğitimleri verilip, yeni sisteme kullanıcıların hakim olmaları sağlanmalıdır. Oluşturulan proje planı eşliğinde, projenin büyüklüğüne, lokasyon ve kullanıcı sayıları gibi değişkenlere göre, öncelikle bir pilot bölgenin seçilmesi ve akabinde tüm kurumda yeni sistemin uygulamaya alınması da dikkat edilmesi gereken diğer bir faktördür.

Nihai olarak da bir IT projesinin başlangıcından, canlıya alınmasına ve kullanımına kadar her safhasında yapılması gereken dökümantasyon sürecidir. Yapılan ve gerçekleştirilmesi organize edilen tüm aşamalar, ayrıntılarıyla birlikte tarihler belirtilerek, anlaşılır bir dilde dökümante edilmelidir. Teknik dökümantasyon, o kurumun gelişim karnesi niteliğindedir ve bu karne kurumun geliştirilecek yeni projelerinde yol gösterici olacaktır. Kurum süreçlerine uyarlanmış yeni uygulamaların kullanıcılar nezdinde, daha kolay anlaşılır olmalarını sağlayacak, uygulamaya dair küçük püf noktalarının da içine katılacağı,  kullanıcı kitaplarının hazırlanması, sistem adaptasyon süresini düşürecektir.

Global ve kurumsal pazardaki rekabet, gelişen bilgi sistemleri teknolojilerinin takibiyle fark yaratabilmek ile bu farkı çalışma sahasına yansıtarak, kâr’a dönüştürmek üzerine yoğunlaşmış ve kurumların IT projelerine ayırdıkları bütçeler artmıştır. IT projelerinin ayrıntılı planlanarak, belirlenen takvime ve bütçeye uygun kurgulanması, kalifiye ekiplerle uygulamaya alınması ile firma iç süreçlerinin detaylı analiz edilmesi, projenin başarımını olumlu yönde etkileyecektir.

SAMET DEMİR

      

 

  

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.