Drift nasıl yapılır?

18.03.2015 13:58:49
A+ A-

Drift, bir aracın viraja girerken, yavaşlamadan ve spin atmadan (savrulmadan, daire çizmeden) kayarak virajı geçmesine denir. Araba yarışlarında ortaya çıkan bu hareket, Japonların 90'lı yıllardaki yarışlarında ilk kez görülmüştür. Aslında Dünya'ya ilk duyuranlar da Japonlar olmuştur.

Drift, her sürücünün yapabileceği bir hareket değildir. Bu konu hakkında çekilmiş videolar, onlarca denemeden sonra çekilmektedir. Her şey senaryo şeklinde düzenlenir. Trafiğe açık alanlarda drift yapmak çok tehlikelidir. Drift denemesi trafiğe kapalı alanlarda yapılmalıdır. Acemi sürücülerin, kolaydan zora doğru bir yol takip etmesini tavsiye ederiz.

Öncelikle, virajlarda dönüşünüzün tam kontrollü olmalıdır. Tam anlamıyla direksiyon hâkimiyetiniz olmazsa, aracınız savrulabilir, takla atabilir. Özellikle virajlarda direksiyonu nasıl kullanacağımızı çok iyi bilmelisiniz.

Türkçede 'Yanlama' olarak tarif edilen drift, arkadan çekişli araçlarda yapılır. Önden çekişli araçlarda drift yapılması imkansızdır. Buzda kayar gibi, virajlarda drift yapmak için aracınızın bazı özelliklere sahip olması gerekir. Lastiklerin ve jantın belli özelliklerde olması gerekir. Jant 17'', lastiklerin de ince yanaklı lastik olması gerekir. Aracın buzda kayar gibi kayması için bunlar gereklidir. Ayrıca kilit diferansiyel kullanılmalıdır.

Drift nasıl yapılır?

 
Debriyaj Tekniği: Aracın devri arttırılır. Debriyaj aniden bırakılır. Aracın yükü öne gelir ve patinaj oluşur.

Güç ile Drift Yapmak: Viraja girildiği sırada tam gaz verilir. Beygir gücü fazla olan araçla yapılabilir. Direksiyon hakimiyeti tam olmalıdır. 

Devamı için tıklayın.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.