E-ticaret başarısızlık hikayeleri ve başarısızlığın sebepleri ?

04.03.2015 13:32:41
A+ A-

E-ticaret başarısızlık hikayeleri ve başarısızlığın sebepleri ?

E-ticaret başarısızlık hikayeleri, akıllı girişimcilerin ders çıkarmak ve kendi stratejileri için ilham almak amacıyla yararlandıkları önemli kaynaklardan biri. Bu anlamda e-ticaret başarısızlık hikayeleri; e-ticaret girişimcileri için önemli bir yol haritası olabiliyor.

Başarı ve başarısızlık bir madalyonun iki yüzü. E-ticaret başarısızlık hikayeleri de genellikle; e-ticarette yeni yaklaşımları, strateji ve taktikleri benimseyerek, henüz keşfedilmemiş alanlara girme cesaretinden ve doğru stratejiler kuramamaktan kaynaklanabiliyor. Bu nedenle e-ticaret girişimlerinin bir kısmı başarılı olurken; bir kısmı da beklenen başarıyı gösteremeyebiliyor. İşte bu nedenle, her girişimcinin bilgi almak ve ders çıkarmak için ilgi gösterdiği e-ticaret başarısızlık hikayeleri; sektörde yer alan uzmanlar ve e-ticaret sitesi sahipleri için yol gösterici olabiliyor.

İşte dikkat edilmesi ve ders alınması gereken; e-ticaret başarısızlık hikayeleri ve bu başarısızlığın altında yatan nedenler…

Ürününün elinizde kalması

Birçok girişimcinin e-ticarete başlarken yaşadığı ortak başarısızlık hikayelerinden biri de ürünlerin e-ticaret sitesi sahibinin elinde kalması durumu olabilir. Çünkü softbilisim e-ticarete başladıktan sonra her şey düşündüğü gibi gitmeyebilir. Doğru pazarlama stratejisini oluşturmamış olan girişimciler; müşterilerin kendilerine ulaşarak, ürünlerini satın almasını beklemek durumunda kalabiliyor. Bu noktada pes eden birçok girişimci e-ticaret sitesinin başarısız olduğunu kabullenerek geri çekiliyor.

Bu durumu yaşamamak ve e-ticarette belirlediğiniz satış hedefinize ulaşabilmeniz için; e-ticaret işine girmeden önce ürün yönetimi konusunda ihtiyacınız olan zaman, bütçe vb. kaynaklarınızı, pazarlama ve reklamı da işin içine katarak, iyi planlamanızı gerekiyor.

Nakit ihtiyacının karşılanamaması

Günümüzde, büyük e-ticaret sitelerinin birçoğu yüksek kâr marjlarına sahip değil. Bu nedenle e-ticaret girişimcileri, masraflar ve satış geliri arasında oluşan eksi bakiyeyi yani nakit farkını kendi ceplerinden ödemek zorunda kalabiliyor. Çünkü bu desteği vermediğiniz zaman, e-ticaret işiniz durma noktasına gelebilir. Bu durumda, e-ticaret girişimcisi ve profesyoneli olarak; genel maliyetleri azaltmaya çalışmanız ve özellikle müşteri elde etme maliyetinizi düşürmeniz gerekebilir.

Bunun yanı sıra, e-ticaret sitenizin bilinirliğini sağlamak ve giderlerinizin karşılanarak kâra geçmeye başlayacağınız; yani başa baş noktasını yakalayacağınız süreye kadar işinizi sürdürmenizi sağlayacak nakde sahip olmanızda da fayda var.

Yüksek maliyet ile müşteri elde etme

Çoğunlukla e-ticaret işletmeleri, tüm giderleri içerisinde en az “müşteri elde etme maliyeti” konusunda endişe ediyor. Softbilisim Bu nedenle müşteri elde etme maliyeti genellikle, “müşterinin yaşam boyu değerini belirleme” gibi uzmanlık gerektiren hesaplamalardan daha az önemseniyor. Ancak durum tam olarak böyle değil.

Müşteri elde etmek için 20 TL harcadığınızı ve müşteri başına 5 TL kâr elde edeceğinizi varsayalım. Bunun sizin açınızdan bir süre için karşılanabilir olacağı; çünkü toplamda müşterilerden elde ettiğiniz kârın yüksek olabileceği gibi bir mantık yürütebilirsiniz. Fakat bu biçimde bir akıl yürütmeyle işe başlamak olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu anlamda, daha fazla müşteri elde etmek için pazarlama araçlarına yapacağınız harcamaların sağduyulu bir üst sınırının olmasında yarar var.

Satın almayı zorlaştırma

“E-ticaret sitesi sahipleri, müşterilerini satın almaya teşvik eder. Onların satın almalarını neden zorlaştırsınlar ki?” diye düşünebilirsiniz. Fakat potansiyel müşterilerini sitelerine üye olmaya zorlayan, onlara ödeme ve kargo seçenekleri sunmayan, site içi yönlendirme sorunlarına ve çöken sitelere sahip olan e-ticaret işletmeleri müşterilerin satın almalarını zorlaştırabiliyor. Bu gibi durumların yaşandığı siteler de e-ticaret başarısızlık hikayeleri arasında yerini alıyor.

Paylaştığımız, e-ticaret başarısızlık hikayeleri ve nedenlerine dikkat ederek, bu konuda verdiğimiz ipuçlarından yararlanarak; siz de e-ticaret siteniz için belirlediğiniz hedeflere ulaşabilir ve başarılı olabilirsiniz

Kaynak :

http://softbilisim.net/e-ticaret-basarisizlik-hikayeleri-ve-basarisizligin-sebepleri/

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.