E-ticaret girişimcilerinin cevap aradığı soru: Sanal satış nasıl yapılır?

22.03.2015 09:43:31
A+ A-

“Sanal satış nasıl yapılır?” sorusu tüm girişimcilerin ve işini online’a taşımak isteyenlerin öncelikle yanıt aradıkları sorular arasında yer alıyor. Sanal perakende satışlarının her yıl artması nedeniyle, “sanal satış nasıl yapılır?” sorusu; gün geçtikçe, çok daha fazla sayıda girişimcinin ilgisini çekiyor.

Müşterilerin fiziksel bir mağazadan ürün satın almak yerine, evlerinden ve mobil cihazları aracılığıyla online alışveriş yapması; her geçen gün daha fazla sayıdaki girişimciyi, kendi e-ticaret sitelerini kurarak,e-ticarete giriş yapma konusunda harekete geçiriyor.

Softbilisim olarak, “sanal satış nasıl yapılır?” sorusuna dair verilebilecek yanıtları sizler için değerlendirdik.

1.Ürün ve sektör seçme

“Sanal satış nasıl yapılır?” sorusuna verilebilecek cevapların ilk adımı olan, “doğru ürün ve sektörü seçmek”; çoğu girişimcinin en çok zorlandığı, sıkıntılı süreçlerden biri. Çünkü milyonlarca farklı ürün ve birçok sektör içerisinden “doğru” olanı seçmenin, firmanızın e-ticaretteki başarısına büyük bir etkisi var. Bu konuda size yardımcı olabilecek bazı noktalar şunlardır:

a) Tutku

Bir sektöre duyduğunuz ilginin yoğunluğu, sanal satışlarınızın başarısını önemli ölçüde etkileyebilir. Çünkü e-ticaret sitenizde gerçekleştirdiğiniz sanal satışlarla büyümeye çalışırken; bir sürü engelle karşılaşarak, hayal kırıklığı da yaşayabilirsiniz. Bu durumda bulunduğunuz sektöre duyduğunuz tutku; sorunları çözmeniz, güçlüklerle savaşmanız konusunda size büyük bir motivasyon kaynağı olabilir.

b) Ürünlerin bulunabilirliği

Ürününüz, yaşadığınız coğrafyadaki fiziksel bir mağazadan satın alınabilir mi? Çünkü bir ürünü, fiziksel mağazalarda bulamayanlar genellikle çevrimiçi satın almaya yönelerek, ürünün sanal satışlarını artırabilir.

2. Fiyatlandırma

E-ticaret sitenizde yer alan ürünlerin fiyatlandırması sırasında dikkatli olmak son derece önemli. Çünkü çok düşük fiyatla konumlandırdığınız ürünler üzerinden yüksek bir yatırım getirisine ulaşmak zor olabilir. Aynı şekilde rekabet şartları arasında piyasadaki ortalama fiyatlardan daha yüksek konumlandırdığınız ürünler tercih edilmeyebilir. Bu nedenle, hedef kitlenizin çoğunluğunun hangi fiyat aralığında çevrimiçi sipariş verebileceğini saptamanızda ve doğru bir fiyatlandırma çalışması yapmanızda fayda var.

3. Kargo

Daha büyük ve ağır olan ürünlerin, genellikle daha yüksek kargo maliyetleri olduğu için; bu onların sanal satışlarını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, çoğu müşterinin ücretsiz kargo beklentisinin olması; birçok sanal perakendeciyi “ücretsiz nakliye” hizmeti adı altında, fiyata nakliye maliyetini eklemeye yöneltiyor. Bu ise ürünün fiyatın yükselterek, satışların düşmesine neden oluyor. Bu nedenle ürünlerinizin kargo stratejisi üzerinde doğru kararlar vermeniz, sipariş yönetiminizin başarılı olmasını ve satışlarınızı artmasını sağlayabilir.

4. Kâr marjı

Sanal satışı yapılan ürünlerin kâr marjı; en fazla yüzde 35 oranında olsa da bu, sektöre göre değişebilir. Bu nedenle, bir ürüne karar vermeden önce, her satış için kâr marjlarını bilmeniz önemli. Çünkü bu durum çoğunlukla, doğrudan üreticiyle bağlantı kurmanızı veya bir tedarikçiyle anlaşmanızı gerektirebilir.

 

Kaynak :http://softbilisim.net/e-ticaret-girisimcilerinin-cevap-aradigi-soru-sanal-satis-nasil-yapilir/

 

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.