E-ticaret sitenizin operasyon yönetimi nasıl yapılmalıdır?

12.03.2015 09:13:22
A+ A-

E-ticarete atılmak için sadece bir ürün ve bu ürünü satabilecek iyi bir e-ticaret sitesine sahip olmak yeterli değil. E-ticarette sirkülasyonun sağlanabilmesi için dikkat edilmesi gereken pek çok önemli işlem bulunuyor. E-ticarette tedarik zinciri ve tedariğin nasıl yapılması gerektiğini daha önceki makalemizde yazmıştık. Tedarik zinciri yönetimi, müşteriye doğru ürünün doğru zaman ve doğru yerde, doğru fiyatla ulaştırılması maksadıyla en düşük maliyetle malzeme, bilgi ve para akışının entegre bir şekilde yönetilmesini ifade etmektedir.

E-ticaretin yaygınlaşmasından önce tedarik yönetimi oldukça basit bir işlemden ibaretti. Ürünün tedarik edilmesi, depolanması ve sevkiyatı yeterli olmaktaydı. Bugün ise, gelişen teknoloji ve artan müşteri sayısıyla birlikte oldukça yoğun stratejik operasyonlar merkezi haline gelen bu yönetim, müşterilere ürün devamlılığı sağlamak amacıyla büyük bir öneme sahip hale geldi.

Ürün yönetimi ve stok planlaması

Tedarik yönetimi dışında önemli olan bir diğer yönetim işlemi daha bulunuyor; ürün yönetimi. Ürün yönetimi, online mağaza tarafından satılan ürün ve hizmetlerin tedarik edilmesi, stok planlamasının yapılması, fiyatlandırılması ve takip edilmesi gibi işlemlerle birlikte pazarlama stratejilerini de içinde barındıran bir süreçtir. Bu süreç, e-ticaret sitesinin ürün yöneticileri ya da kategori yöneticileri tarafından yönetilmektedir.

Tedarik ve ürün yönetiminin önemini vurgulamış olduk. Bunun dışında bir de lojistik ve depolama gibi iki önemli konu daha ortaya çıkmaktadır. Dilerseniz öncelikle lojistik kelimesinin kısaca ne anlama geldiğine bakalım:

Lojistik nedir?

Lojistik, ürünlerin taşınması, envanterinin tutulması, depolanması, paketlenmesi ve idaresi gibi önemli süreçleri kapsayan bir işlem bütünüdür. Lojistik, bugün sanıldığı gibi sanal bir mağaza için değil, özellikle fiziki mağazalar için oldukça önemlidir. Lojistik işlemleri için insan gücü, ürünlerin taşınması için araç ve fiziki depolama alanı gerektirmektedir. Dolayısıyla da tüm bu aşamalar, firmalar için önemli bir masraf olarak kaleme alınmaktadır.

E-ticaret sektörünün gelişmesiyle birlikte günümüzde firmalar, XML entegrasyonu sayesinde ürün ve stok göstererek, lojistik maliyetlerini mümkün olduğunca aza indirebilmektedirler. SoftBilisim Akıllı E-Ticaret Paketleri'nin sunduğu gelişmiş XML entegrasyon özelliği sayesinde, tedarikçi firmaların verdiği XML içerisinde yer alan tüm ürünleri doğrudan online mağazanız üzerinde gösterebilmekte, böylelikle de lojistik maliyetlerini minimuma indirebilmektesiniz.

Teslimat ve kargo seçenekleri

Lojistiğin bu şekilde minimuma indirilmesi, olumsuz etki de oluşturuyor. Teslimatın gecikmesi, bu anlamda müşteriler açısından şikayet edilebilir bir durum olabilmektedir. Ancak diğer taraftan, lojistik masraflarının azalmasıyla birlikte müşterilere sunacağınız indirimli ürünler sayesinde bu durumu dengelemeniz de mümkün olmaktadır.

Tüm bu sürecin en son ayağı da kuşkusuz ki ürünün gönderilmesi, kargolanması. Piyasada bulunan kargo firmalarıyla anlaşarak, gün içinde teslimat, ücretsiz kargo gibi çeşitli ek özellikler sunabilir, müşterilerinizi daha da memnun edebilirsiniz. Müşteri memnuniyetinin satışlara olumlu yansıyacağını unutmayın. Sevkiyat işleminin doğru yapılması ve özel kargolama seçeneklerinin sunulması, e-ticaret siteniz için olumlu sonuçlar doğuracaktır.

 

Kaynak : http://softbilisim.net/e-ticaret-sitenizin-operasyon-yonetimi-nasil-yapilmalidir/

 



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.