Facebook Gönderi Erişimleri ve EdgeRank Algoritması

28.05.2014 13:35:38
A+ A-

Markaların facebook sayfalarında yaşadıkları sıkıntılardan biri de gönderi erişimleridir. Her marka yayımladığı gönderileri sayfasını tüm beğenenlerin görmesini istemektedir, ancak bu mümkün değildir. Şöyle ki, facebook ta yayınladığınız bir ileti, sayfanızı beğenen toplam kişilerin yaklaşık %3-5 oranında bir kitleye görünür. Bunu facebook EdgeRank algoritması belirler.

 

EdgeRank algoritmasının çalışma mantığı ve paylaşımlarınızın ne kadar kitleye gösterilip gösterilmeyeceğini belirleyen üç ana etkileşim bağı vardır. Bunları aşağıda  şu şekilde sıralayabiliriz.

 

 

Yakınlık : Kullanıcının beğeni veya yorum yapması

Ağırlık: Kullanıcının ilgisine göre paylaşımların gösterimi. Yani yazı veya görsel olarak ayrı olarak bakacak olursak, fotoğrafla daha fazla etkileşimi varsa o kişiye görsel kaynaklı gönderileri gösterir. Eğer yazılar ile ilgili etkileşimi varsa o kişiye de yazı ağırlıklı yayın gösterilir.

Zaman: Gönderilerinizin yeni olup olmadığını göz önünde bulundurur.

 

Dolayısıyla, gönderileriniz aşağıda ki eylemleri yapan kitleye ulaşır.

 

1. Gönderilerinize yorum yazanlar

2. Paylaştığınız görseli beğenenler

3. Sayfanıza kullanıcının girme sıklığı


Bu maddeler paylaşımlarınızın hangi kullanıcıya gösterilip gösterilmeyeceğini belirleyen algoritmanın çalışma mantığıdır. Facebook her zaman başarılı gönderi ve reklamı desteklemektedir. Bu algoritma aslında karşılıklı olarak gönderi kirliliğinin önüne geçmektedir.

 

Gönderilerinizin daha fazla kitleye ulaşmasını istiyorsanız aşağıda ki adımları izlemeniz, sayfanızda ki etkileşimlerin artmasında faydalı olacaktır.

 

- Kısa ve öz yazılar yazın : Paylaşımlarınız da uzun yazılar yazmak size etkileşim kaybettirir. Bu yüzden paylaşılan içerik hakkında kısa ve öz yazılar yazmanız, sadece gerekli bilgiyi vermeniz yeterlidir.

- Özgün içerik ve görsel paylaşın : Görsel paylaşırken farklı bir yerden (blog,gazete,dergi, haber sitesi) alıntı yapmamanız gerekmektedir. Bu fark edilirse tepki çekebilirsiniz. Dolayısıyla özgün içerik ve sizinle ilgili içerik ve görseller paylaşın.

- Etkinlik düzenleyin : Sayfanızda ki paylaşımların etkileşimini arttırmak için küçük hediyeler verebilecceğiniz kampanyalar düzenleyin.

- İletişime geçin : Takipçilerinizin önerilerini ciddiye alıp talepleri doğrultusunda paylaşımlar yapmak karşılıklı etkileşim için önemlidir. Bu şekilde paylaşımlar yaparak, takipçilerinizin de değer vereceği ve ilgi duyacağı bir içerik paylaşmış olursunuz.

- Paylaşım zamanlamasını ayarlayın : Ziyaretçi trafiğinize göre paylaşım zamanlamanızı ayarlamak gönderinize alacağınız etkileşimde önemli rol oynar. Bu yüzden sayfa analizinizi iyi yapmanız ve sayfanızda ki yoğunluk saatlerini iyi analiz etmeniz gerekmektedir.

 Paylaşım sıklığınızı ayarlayın : Fazla paylaşım yapıldığında, takipçinizin haber kaynağında sizinle ilgili çok fazla  gönderi birikir ise sizi takip etmeyi bırakabilir veya bunu görmek istemiyorum diyebilir. Buda takipçi kaybına ve spama düşmeye yol açabilir. Bu yüzden günlük paylaşım planınızı iyi yapın ve gönderilerinizin güncelliğine dikkat edin.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.