İnternet Reklamcılığı Nedir?

13.04.2015 12:06:47
A+ A-

Bugün siz Radikal Blog okurlarına internet reklamcılığı hakkında kısaca bilgiler vereceğim. Bu sayede internet reklamlarının ne derece önemli olduğuyla ilgili daha geniş bilgiye sahip olacaksınız.

İnternet Reklamcılığı Nedir?

İnternet reklamcılığı kısaca; yazılı ve görsel ve diğer yayınlarda (Gazete,dergi,tv,radyo vb.) kullanılan reklam uygulamasının sanal ortama aktarılmasıdır. Bunun yanında en büyük avantajı daha detaylı analiz ve istatiksel bilgi sunabilmesidir. Görsel banner ve yazılı arama ağı olmak üzere iki şekilde ayrılan internet reklamcılığı beraberinde birçok avantaj getirmektedir.

Örnek olarak internette sunulan reklam kampanyalarından herhangi birinde kampanyanızı oluşturduğunuzda, günlük haftalık ve aylık periyodlarda reklamınızın ne derecede aktif olduğunu ne kadar müşteriye ulaştığını rahatlıkla detaylandırabilirsiniz. Seo açısından site hitinizi de bu sayede artırabilirsiniz.

Gazete,arama motorları,video ve blog siteleri, forumlar ve sosyal paylaşım sitelerine reklam vererek, Gerek ticari gerekse sosyal açıdan tanınabilirliğinizi artırmış olursunuz.

İnternet reklamlarında bütçeniz sizin elinizdedir. Dilediğiniz zaman bütçenizi artırabilir,dilediğiniz zaman yayınlarını durdurabilirsiniz. Böylece maliyet açısından bütün ipleri kendi elinizde bulundurursunuz.

Reklamlarınızın demografik ve coğrafik analizini çıkartarak performans geliştirme konusunda başarı sağlayabilirsiniz. Duruma göre çok çabuk hitap ettiğiniz alanı değiştirebilir ve anahtar kelimelerinize yönelik değişiklilker yapabilirsiniz.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime, kullanıcıların sizi hangi kelimelerde aradığında reklamınızla karşılaşma ihtimalinin adıdır. Örneğin ev tekstiline hitap eden bir siteniz var ve koltuk örtüsü konusunda tecrübe sahibisiniz. Bu duruma göre “koltuk örtüsü” veya direk genel olarak “ev tekstil aksesuarları” sizin anahtar kelimenizdir. Böylece kullanıcı bu kelimelerle arama yaptığında, sistem belirlediğiniz anahtar kelime doğrultusunda reklamnızı kullanıcılara sunacaktır.

Aynı zamanda dinamik reklamlarda genelde reklam hizmet  sağalayan sunucu (reklam şirketi) kullanıcının daha çok tıkladığı ve aradığı kelimelere,reklamlara göre, o kullanıcıya gün içinde muhatap olduğu kelimelere yönelik reklam sunmaktadır.

Örneğin bir web tasarımcı daha çok host firmalarıyla ilgili yazılar,reklamlar,konular görüntülyor ise, reklam hizmeti sağlayan sunucu, o kişiye bu alanda yayınlanan reklamları sunacaktır. Bu da sunucunun sizin için otomatik olarak sağladığı bir hizmettir.

Özet olarak artık internet reklamcılığı, interaktif olarak hem alıcıya hem de satıcıya büyük bir imkan sunmaktadır. Siz de Radikal Gazetesi gibi gazete veya herhangi bir arama motorunda reklamlarınızı yayınlatabilir kazancınızı ve/veya tanınabilirliğinizi artırabilirsiniz.

Umarım bu kısa yazımız size internet reklamları konusunda yardımcı olmuştur.

Bu konuda daha detaylı bilgi almak için: http://www.vektoreltasarim.net

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.