Kurumsal Seo danışmanlığı nasıl alınmalıdır?

15.12.2014 00:46:25
A+ A-

Bu yazımızda kurumsal seo danışmanlığı üzerinde duracağız. Şimdiye dek yazılarımızda her konuyu etraflıca ele almaya çalışıyoruz. Kurumsal seo'nun evrensel olarak ne, SEOtec için ne ifade ettiğini detaylıca anlatmaya başlayalım.

Temel olarak incelersek "kurumsallık nedir" sorusunu cevaplamak durumdayız. TDK'ya göre değişik birim ve fonksiyonlarıyla bir kurumun niteliklerine tam anlamıyla sahip olması demektir. O halde kurumsal seo, onunda tanımını şu şekilde olmalıdır; bir markanın birim, fonksiyon ve niteliklerine tam anlamıyla sahip olmasına denir.

Kısaca kurumsal seo danışmanlığı için ifade ettiklerimizi özetleyelim. Sıradan seo uzmanları belli bir düzen çerçevesinde olmadan çalışmalarını yaparlar. Kurumsal olmayan bu çalışma sitenize Google üzerinde faydadan çok zarar getirebilmektedir. Çünkü danışmanlık yaptığınız başka bir site ile kurumsal yapılan seo arasındaki en önemli fark takvim çizelgesiyle hareketin getireceği artılardır. Seo stratejik bir meseledir. Bugün 10 adet backlink alıp, yarın 3 adet almak sizi kurtarmayacaktır. Sitenize nitelikli kullanıcıların ulaşmasını istiyorsanız seo sizin için en etkili reklam çalışması diyebiliriz. Tabii ki yapılan çalışmanın niceliği çok önemlidir. Zira doğru strateji başarıyı sağlayacaktır.

Harita optimizasyonu ve marka bilinirliği ele alınmalı, -marka ismi- olarak arandığında Google harita servisi lokasyon belirtmelidir. Bu çalışma kurumsal seo için emekleyen bir bebeğin ilk adımları olabilir.

Spam çalışma sağlayıp, kurumsal olduğunu ileri süren firmalardan uzak durun. Bunlar sitenize bugün zarar sağlamasa bile Google'ın bir sonraki güncellemelerinde tesir edecektir. Bu nedenle doğal olmak sizin hanenize hep artı olarak yazılır.

On Page ve Off Page

Artık bunları biliyorur bloggerlar ve webmasterlar bile bugün isimleri duyduğunda kafasında bir şeyler canlanıyordur.  On page seo mantığı sitemizin kendi içerisinde yapılan optimizasyonudur. Off page seo mantığı ise sitemiz için dışarıdan sağladığımız optimizasyon çalışmasıdır. Bu çalışmalar hassas çalışmalar olup, doğru yapılmadığında ölümcül sonuçlar doğurabilir. Google filtreleme cezasına çarptırdığı siteleri Sandbox'a gönderir. Kurtarmak ise ciddi zahmet gerektirir.

Kurumsal Seo Danışmanlığı için 10 ipucu

Sizlere kurumsal seo'nun en önemli kriterlerinden bahsettik, özetleyelim ve tekrar değinelim.

  1. Doğal olun.
  2. Spamdan ne olursa olsun uzak durun. 3 milyon backlink sizi kurtarmaz, nitelikli ve sektörünüze uygun sitelerden alacağınız linkler yeter.
  3. Webmaster tools'u kullanarak, sitenizin düzenli takibini yapın.
  4. İç seo yapayım derken linklemeyi abartmayın.
  5. Google'ın harita servisine kayıt olun.
  6. Kurumsal firmalar kurumsal bir klavye diline sahip olacaktır. Örneğin; yazılarınızın konuşma aksanıyla olmamasına özen gösterin. "noluyor burda" demek ile "ne oluyor burada" demek arasında fark vardır.
  7. İstikrarlı olun, çalışmalarınızı takvimlere bölün, düzenli çalışın.
  8. Google sıralamanızı etkileyeceğini düşünüp Adwords'e servet harcamayın.
  9. Title başlıklarınızı kısa ve öz tutun 60 karakterin geçmeyin.
  10. Etiketlerin her ne kadar önemi olmasa da diğer arama motorlarını baz alarak düzenli girin. Bugün Google önemsemediğini söylese de yarın önemsiyor olabilir.

Bir başka yazıda görüşmek dileğiyle, zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederiz.
Saygı ve sevgiyle,
Esen kalın.

 


YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.