Marmaray'da teknolojik sorun var savım

30.05.2015 17:09:32
A+ A-

Marmaray'da 15 günlük bedava(parasız) sürecinin ilk iki günüde arıza(bozulma) oldu.
 
Neden? Çünkü söylenilenlere, savlara(iddialara) göre imdat düğmelerine gereksiz yere basılmış. Eğer bu sav doğru ise Marmaray'da teknolojik sorun ya da teknolojik sorunlar var demektir bence ki bunu uyarmak da benim görevim ve hakkım. İmdat düğmelerinin başlarına birer bekçi konulması da bu savı doğrular özelliktedir. Niye başka yerlere konulmamış da bekçiler imdat düğmelerinin başlarına konulmuş?
 
Yani şimdi; tirenlerde(trenlerde) imdat kollarına gereksiz yere birer kez ya da onar kez basılsa tirenler bozulacaklar mı? Tirenlerde imdat düğmelerine gereksiz yere basılınca tirenlerin bozulmaları mı gerekiyor?
 
Sonra bu imdat düğmeleri, basmanın 'gerekli mi, gereksiz mi' olduklarını nasıl anlıyorlar? Anlayabiliyorlar mı yani? Ya gerekli yere çok sayıda çekilirlerse?
 
Bence; bir imdat düğmesine basıldığında aracın durması gerekir, araç durmuşsa zaten artık imdat düğmesine 50 kez basılsa bir sorun olmaması gerekir.
 
Marmaray'da her imdat düğmesinin, birer kez basılma hakları yok mu? Diyelim ki Marmaray'da tüm imdat düğmelerine aynı anda ve gereksiz yere basıldı; bu neden sorun olsun, bu neden soruna yol açsın? Yani bir silahın güvenlik pimini gereksiz yere yüz kez açıp kapasan silah bozulur mu, patlar mı?
 
Burada beni düşündüren iki şey var: Ya Marmaray'da genel bir teknolojik sorun var ya da imdat teknolojisinde teknoloji gerisi bir sorun var. Yani örneğin bir imdat düğmesine gerekli ya da gereksiz yere bir kez basıldıktan sonra artık o imdat düğmesine bin kez de basılsa bir işleme, etki olmaması gerekir o imdat düğmesine. Yani bir imdat düğmesine ya da tüm imdat düğmelerine birer kez basıldıktan o imdat düğmelerinin oldukları yere giden görevliler imdat düğmelerini bir şifre ile tekrar işler duruma getirmedikçe imdat düğmelerine bin kez de basılsa çalışmamaları ve tirenin gitmemesi gerekir. Yani bence burada öncelikle bir imdat düğmesi teknolojisi sorunu var da ancak biryyerde sorun varsa başka biryerde de sorun olabilir teknolojisi gereği Marmaray'ın başka biryerinde ya da başka yerlerinde de sorun olabilir bence. Yani bir araç; imdat düğmesine on kez basılmayı kaldıramıyorsa araç teknolojisinde bir sorun var demektir. Yani karasinekleri öldürmekte kullanılan bir pılastik(plastik) sineklik düşünün; gereksiz yere de olsa arka arkaya on kez kullandığımızda kırılıyor ya da paramparça oluyorsa sorun sineklikte değil midir?
 
Yani, bence; Marmaray'daki imdat düğmelerine gereksiz yere basıldığında ya da arka arkaya onar, yüzer, biner kez basıldıklarında sorun çıkıyorsa, Marmaray bozuluyorsa; imdat düğmelerine birer kez basıldıktan sonra güvenlik görevlileri oralara gidip sorunuları çözüp imdat düğmelerine şifreleri girinceye kadar imdat düğmelerinin geçersiz olması gerekir. Neden böyle bir teknolojiden kaçınılmışki(kaçınılmış ki)? Yoksa Marmaray'da maliyet kaygısı mı yaşandı? Eğer yaşandı ise bu büyük bir sorundur ve büyük sorunlara yol açar.
 
Eğer; Marmaray'da imdat düğmelerine gereksiz yere ya da arkaarkaya(arka arkaya) çok sayıda basıldığında Marmaray bozuluyorsa, Marmaray'da teknik sorunlar ortaya çıkıyorsa Marmaray'da ya da enazından Marmaray'ın imdat teknolojisinde teknolojik sorun var demektir ve bu sorun imdat düğmelerinin başlarına bekçiler ve kameralar konulup değil dediğim gibi bir imdat teknolojisi konulmasıyla ancak bilimsel ve kalıcı olarak çözümlenebilir.
 
Ve; Marmaray kaç kez durdurulmaya dayanıklı?
 
Uyarayım da sonra Marmaray, Farfaray ya da Vayvaray olmasın.
 
Necdet Gürçiftçi
Patentsiz, dinsiz, yerli üretim bir Türk/Türkiye bilgesi
İnternetde yayınlandığı zaman: 5 kasım 2013/06.53