On Page (Sayfa İçi) SEO Rehberi

18.09.2014 10:43:20
A+ A-

Arama Motoru Uzmanları SEO işlemlerini iki temel kategoriye bölüp çalışmaları bunun üzerinden yürütmektedir. Sayfa içi SEO ve Sayfa dışı SEO. Bu gün sizlere temel sayfa içi SEO işlemlerinden bahsedip, yapılacak olan SEO çalışmasından tam performans alabilmeniz için site içerisinde yapmanız gereken düzenlemeleri maddeler halinde açacağım. Şimdi gelin bu maddelere hep beraber bakalım;

 

Alan Adı: Alan adı seçimi her zaman için tartışmalı konuların başında gelmiştir. Her ne kadar çeşitli spekülasyonlar olsa da SEO uzmanları alan adlarının mümkün olduğunca kısa olmasını, içerisinde anahtar kelime barındırmasını öneriyor. Ayrıca kimi arama motoru uzmanları da anahtar kelimenin alan adının başında olmasını öneriyor. Bununla ilgili en güzel örnek yaklaşık 8 ay önce açtığımız seozom adlı site. Anahtar kelimemiz SEO. Anahtar kelimeyi hem alan adının başında kullandık, hem de mümkün olduğunca kısa tuttuk.Siz de alan adını seçerken site dikeyi ile ilgili anahtar kelimeyi içerisinde barındırmasına dikkat ederseniz iyi olacaktır. 

Title: Sayfa başlığı SEO denince akla ilk gelen konulardan birtanesi. Google sayfa başlığının ilk 70 karakterini okuyor bu yüzden sayfa başlığını maksimum 70 karakter tutmanızı öneriyorum. Ayrıca sayfa başlığında bir yada iki kere anahtar kelimeyi kullanmanız anahtar kelime hedeflemesi için oldukça önemli bir durum. Tabi burada dikkat etmeniz gereken şey anahtar kelimeleri ardı ardına title kısmına eklememek. Bir cümle içerisinde anahtar kelimenizi geçirmek ve bu cümleyi mümkün olduğunca ilgi çekici kurmak. Zira CTR şu sıralar sıralamaya etki eden önemli faktörlerden birtanesi. Başlığınız ne kadar dikkat çekici ise tıklanma oranınız da o kadar yüksek olacaktır.

Description: Description'da karakter sınırlaması 160. Burada da dikkat etmeniz gereken şeyler title ile aynı. İlgi çekici cümleler kurmaya, anahtar kelimeyi 1-2 kez geçirmeye dikkat edin.

Link Yapısı: Sitenizin yöreli arama motorundaki performansınızı etkileyen önemli faktörlerden birtanesi. Dinamik URL yerine SEF dediğimiz Search Engine Friendly link yapısını kullanmalısınız. İki link yapısını örnekleyecek olursak;

  1. Dinamik URL: http://www.siteadresi.com/folder.php?di=06630&cat=4konu-num=143
  2. SEF URL: http://www.siteadresi.com/kategori/konu-basligi/

Sayfa Hızı: Seachmetrics'in 2014 yılı sayfa içi SEO listesinde en önem verdiği konu page speed yani sayfa hızı idi. Sayfalarınızdaki görselleri, JS ve CSS dosyalarını optimize ederek siz de sayfa hızınızı yükseltebilir, SEO'nuzu olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Dikeyi Belirlemek: Arama motoru örümceklerinizi tüm sayfalarını okuyarak buradaki anahtar kelime yoğunluğundan sitenizin dikeyini algılıyor ve sizi dikeyinizde arama sonuçlarında göstermeye başlıyor. Arama motoru örümceklerinin sitenizi doğru bir şekilde algılayabilmesi için sizin de site içerisinde yapmanız gereken şeyler var. Bunlardan en önemlisi anahtar kelime oranını belirlemek. Eğer sitenizin dikeyi matbaa ise sitenizde en fazla kullanmanız gereken kelime matbaa olmalı. Bunu da Google'ın bizlere sunduğu webmastertools'da bulunan Google Dizini sekmesi altındaki içerik anahtar kelimeleri kısmında görebilirsiniz.

Sayfa İçi Linkleme: Sayfa içi linklemeler yaparak siz de arama motorları örümceklerini sitenizde gezdirebilir, sayfalarınız arasında değer aktarımı yapabilirsiniz. Bunun en güzel örneğini wikipedia'da görüyoruz. Wikipedia'da bir konuyu okuduğunuzda yazı içerisinde bir kelimeden ilgili sayfaya bağlantı verildiğini hemen hemen her yazıda görebiliriz. Siz de bu şekilde site içi linklemeler yaparak sayfalarınız arasında değer aktarımı yapabilirsiniz.

Site içerisinde yapabileceğiniz başlıca SEO uygulamlarını yukarıda sizler ile paylaştım. Tabi ki bu uygulamalar yapılması gereken başlıca düzenlemeler. İlerleyen günlerde bu konu üzerinde dahaderine inen bir yazı hazırlayarak w3 uyumluluğu, içerik / HTML oranı gibi konulara değineceğim.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.