SEO Nedir?

02.12.2014 19:38:47
A+ A-

Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), kavramı 2006 yılında Rohit Bhargava tarafından ortaya çıkmıştır. Google'ın büyümesiyle birlikte arama ihtiyacı buna paralel olarak arttı ve insanlar bilmedikleri kelimeyi, almak istedikleri ürün markasını, kurban bayramının hangi güne geldiğini, hava durumunu ve daha birçok örnek hakkında bilgi sahibi olmak için arar oldu. Burada Google geliştiricileri sıralamalardaki listelemeyi şartlara göre belirledi. İlk etapta aslolan şart, backlink sayısısydı. Daha sonra PR (Page Rank) değeri göz önünde bulunduruldu. Ve şimdi en önemli ana şartların başında ise özgün içerik gelmektedir. Google algoritması her geçen gün gelişmekte, yeni teknikler bulunmakta, buna bağlı olarak seo çalışmaları da zorlaşmaktadır.

Site içi SEO (One Page SEO)

Site içi düzenlemelerin önemi arama motorlarının siteyi anlam bütünlüğüne bağlamasıyla alakalıdır. Arama motorlarının algoritmasına göre, sıralamada önemli bir yere sahip olması kullanıcı deneyimi ve iç seo'da bulunan doğru ve yanlışların denklemiyle sağlanır. Bir sitenin içi SEO hataları ile doluysa, bu siteye yapılacak dış seo Google gözünde spam olarak algılanmasına neden olabilir. Bu yüzden 1. kural site içi seo hatalarını düzeltmektir. 2. kural ise bunu asla unutmamaktır. 3. kural 1. ve 2. kural var oldukça mümkün olup, dış seo kuralıdır. Bu da SEO'nun temel taşlarını oluşturur. Kısaca iç seo hataları düzeltilmeden dış seo yapmaya kalkışılmamalı, kaynak kodlarında düzenli ve gereksiz kod bulundurmaması, .css kodlarının hızlı çalışıyor olması, background'a eklenmiş hacklink, tanıtım linki bulunmaması sitenizin iç seo açısından değerini arttıracak kriterlerdir. Örneğin: WordPress teması alındığında (ücretli dahil) hemen hemen her kod sayfasının içinde temayı tasarlayan ekibe ait linkler bulunması muhtemeldir. Bunlara da ayrıca dikkat edilmesi gerekir. Site içi SEO özenli ve titizlikle yapıldığında sonuç odaklı olur ve dış SEO'nun etkisi net bir vaziyette kendini gösterir.

Site Dışı SEO (Off Page SEO)

Site dışı SEO çalışması çeşitli metotlar sayesinde gerçekleştirilir. En önemli metotlardan biri backlink alımıdır. Ancak yanlış backlink alımı zararlı olabilir bu yüzden her seo uzmanı'yım diyene itibar edilmemesi gerekir. Örneğin: Footer backlinki alanlar varsa bu tür backlink alımlarına son vermeliler ki bu site dışından yapılabilecek en zararlı hamlelerden biri olur. Sosyal medyanın önemi dış seo parametresinde etkili rol oynar. Eğer site dışı SEO yapılmaya başladıysanız sosyal ağların aktif kullanımı ciddi fayda sağlayacaktır.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.