SEO Planınızı Hazırlayın

17.09.2015 11:58:59
A+ A-

SEO ile ilgili ipuçları paylaşmaya devam ediyoruz! Bu yazıda, SEO değer zincirinin ve planınızı önceden hazırlamanın öneminden bahsedeceğim. Günümüzün rekabetçi pazarlarında SEO planınızı hazırlarken, mobil, yerel, içerik, tasarım, kodlama gibi 200’den fazla faktörü göz önünde bulundurmanız gerekir. Hatta bu faktörlerden bazıları direkt olarak sizin kontrolünüzde olmayıp, başka site ve kaynakların sitenizle olan bağlantıları ve sitenize kattığı değer ile ilgilidir.

SEO Değer Zinciri Kurun

Öncelikle şirketinizde değerin nasıl oluştuğunu, müşterilere ne vaat ettiğinizi ve nasıl para kazandığınızı anlamanız gerekiyor. Bu, şirketinizin büyümesi için gereken faktörleri sağlamanız açısından çok önemli. Değer zinciri, organik arama motoru sıralamalarının şirketinize kattığı değeri maksimize etmeyi hedefleyen öncelikli ve destekleyici aktivitelerden oluşuyor.

Öncelikli Aktiviteler

Zincirdeki bu beş öncelikli aktivite SEO liderinizin ana sorumluluklarıdır.

• Yetki: Yetki, sitenizin sıralamasını etkileyen en önemli faktörleri barındırıyor. Ana yetki alanları: alan adı, sayfa, konu modeli ve bağlantı profilidir.

- Alan Adı Yetkisi: Alan adınızın yaş, popülarite ve büyüklük açısından ölçülen gücü.
- Sayfa Yetkisi: Alan adı yetkisi gibidir, fakat tek bir sayfaya odaklanır. Sitenizdeki her önemli sayfaya doğru oranda yetki sağlamanız gerekir. Sadece ana sayfaya odaklanan bir site, uzun vadede büyümeyi olumsuz etkileyecektir.
- Konu Yetkisi: Konu çevresinde uzmanlar tarafından alıntılanan güvenilir bir site olmaktır. Çevrede önemli mecraların sitenizi referans olarak göstermesi yetkinizi artıracaktır. Bu mecralardan bazıları: Alanınızdaki en büyük markalar, konunuzdan bahseden bloglar, konunuzla ilgili Wikipedia sayfası...
- Bağlantı Profiliniz: Websitenizin sıralaması için en önemli faktördür. İki özellikten oluşur: Sitenizle bağlantılı websitelerinin ilgililiği ve nüfuzu; size işaret eden spam bağlantılarının bulunmaması. SEO, bağlantıları keyword ifadeleri etkilediği gibi etkiler. Dönemsel ifadeler bir süre sonra değerini kaybedecektir, o yüzden taze kalmaya önem verin.

• Yöntem: Bunlar tamamen sizin kontrolünüzde olan ve hemen tamamlamanız gereken aktivitelerdir.

• Etkileşim: Nüfuzlu insanlar ve yetkili websiteleri ile ilişkilerinizden bahseder. Bu kişiler neden, ne sıklıkla bahsediyor? Sizden ne kadar fazla ve ne kadar olumlu bahsederlerse o kadar iyi.

• Uyum: Sitenizin içeriği ve neyin satışa götürdüğüne odaklanmak çok önemlidir. Sitenize, ürün veya hizmetinizi satın almak ile ilgilenen, doğru trafiği elde etmelisiniz.

• İtibar: Güvenilir kişi ve mecralar ile ilişkilendirilmek, sitenizin güven kazanmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda düşük itibarlı, “kötü” sitelerle ilişkilendirilmek itibarınızı zedeleyecektir. Google’ın algoritması, bir bağlantının değerini ölçerken “çevresi kötü” değerlendirmesi oldukça etkili. Sitenizin itibarı için kendinizi, eğitim kurumları gibi güvenilir siteler ile ilişkilendirin ve olumlu yorumlar toplayın.

Destekleyici Aktiviteler

• Ölçümleme & Analiz: Az çaba ile yüksek değer kazanmak için güçlü ölçümleme ve önceliklendirme süreçleri oluşturmak büyük önem taşır.

• Kanal & Topluluk Yönetimi: Kanalınıza aradıkları ile ilgili ve uyumlu bilgi sağlamak, site trafiğini uzun dönem müşteriye çevirme konusunda kritik önem taşır. Bu konuda, sosyal medya ve online mecraları kullanarak stretejinizi belirlemenize yardımcı olması için Conversation Prism ve Sosyal Medya Pusulası’na göz atabilirsiniz.

• Araştırma ve Planlama: Aramaya yönelten tüm kanallarda sabit bir mesaj veren kapsamlı içerik pazarlama planına ihtiyacınız var. Arama trendleri üzerine kurulu bir plan, kanalınızda ilgili kalmanızı sağlayacaktır.

• İçerik Geliştirme ve Promosyon: İçeriğinizi SEO’yu göz önünde bulunduran bir taslak üzerine geliştirin. İçeriğinizi geliştirdikten sonra, doğal bağlantılar ve alıntılanma için promosyon aktivitelerine ağırlık vermelisiniz. Bunun için, e-mail, medya, sosyal medya, köşe yazıları vb. yollar deneyebilirsiniz.

SEO Değer Zincirini Alıcı Yolculuğuna Uyarlayın

Tabloda göründüğü gibi değer zincirinizi alıcıya göre uyarlamak, potansiyel alıcıyı müşteriye çevirmenizi sağlayacaktır.

Tüm bunların yanı sıra, müşteri memnuniyeti de bu zincirin bir parçası olabilir. Memnun müşterileriniz itibarınızı yükseltmek için gereken referansı sağlayabilir. Böyle düşününce müşteri hizmetleri departmanınız SEO için en iyi bağlantı sağlayıcınız olabilir, işte bu yüzden Google algoritmasını, iyi bir müşteri deneyimi sağlayan sitelerin lehine olacak şekilde değiştirmiştir.
 

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.