Siyaset ile SEO İlişkisi

03.03.2015 11:19:47
A+ A-

YENİ SİYASET ÇAĞININ DİJİTAL MECLİSİ "İNTERNET"

Günümüzde, internet; konu her ne olursa olsun amaç daha çok insana erişmek olduğunda, kullanılan en etkili araç.

Konu politika olduğunda, siyasetçinin hedef kitlesine ulaşabilmesi için uyguladığı yöntemlere genel olarak propaganda diyoruz.

Propaganda çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. Latince "propagare" kelimesinden gelen propaganda, "bir filizin toprağa dikilerek yeni bitkiler elde edilmesi" anlamına da gelmektedir. Bundan da anlaşılacağı gibi siyasetçinin fikrini yayması için bir kaynağa ihtiyacı vardır.

Seçmenlerin görüşlerini ve davranışlarını, propagandanın hedefleri doğrultusunda etkileyebilmesi, değiştirebilmesi veya kontrol altında tutabilmesi için her türlü iletişim aracını kullanabilmesi gerektiğini ancak bu şekilde seçmenlerinin oylarını kazanabildiklerini söyleyebiliriz.

Ancak içinde bulunduğumuz çağın insanları hızlı tüketim alışkanlıklarıyla doğru orantılı olarak, fikirlerinin de aynı süratle değişebildiği bir çağdır. Dolayısıyla propaganda faaliyetleri de öyledir. Bugün için etkili olan bir mesaj yarın anlamını yitirebilir. Önemli olan, hangi mesajı hangi kesime, ne zaman ve ne şekilde verileceğinin stratejik olarak iyi planlanmasıdır. Başarılı olduğu söylenebilecek bir propaganda stratejisinde kilit noktalar şunlardır.

  • Hedef kitlenin güvenini kazanmak
  • Hedef kitlenin dikkatini çekmek,
  • Hedef kitlenin umut ve beklentileriyle ilgili alternatif sunabilmek,
  • Bu kriterler ışığında kitleleri harekete geçmeye hazır hale getirmek

SİYASETÇİNİN DİGİTAL DÜNYADAKİ GÖRÜNÜRLÜĞÜ

Bir siyasetçinin tüm kariyeri ve bu kariyeri inşa eden itibarı, halk üzerinde bıraktığı intibaya bağlı olduğu gerçeğinden hareket edecek olursak, siyasetçi kendini ve politikasını ne kadar iyi tanıtırsa ve bu tanıtım ne kadar çok seçmene ulaşırsa siyasetçinin seçmenini ikna etmekte o kadar başarılı olacağını söyleyebiliriz.

Google arama motorunda bugün  "terörü destekleyen siyasetçiler", "bölücü siyaset" , "yalancı siyasetçi" , "hırsız başbakan" gibi aramalarda karşımıza çıkan isimler ve partiler Türkiye'nin mevcut karışıklığının sebeplerini doğrular nitelikte.

Bundan çıkartabileceğimiz sonuç; siyasetçilerimizin birçoğunun gelişmiş ekonomilere sahip ülkelerdeki meslektaşlarına kıyasla arama motoru optimizasyonunun günümüz dünyasındaki önemini henüz tam olarak kavrayamamış olmalarıdır. Siyasetçilerimizin birçoğu seçmenlerine ulaşabilmek için etkisini yitirmiş eski usul yöntemlerde ısrar ediyorlar. Seçim dönemlerini en iyi yöneten siyasetçilerin ülkesi Amerika'ya bakacak olursak online itibar yönetimine son derece ağırlık verdiklerini görüyoruz

REKLAMIN GERÇEKTEN İYİSİ KÖTÜSÜ OLMAZ MI ?

Bu soruya öncelikle, görsel ve basılı yayınlarda gerek sanatlarıyla gerekse sansasyonlarıyla ünlenmiş kişilerin cephesinden bakalım.

Oyuncuların, müzisyenlerin kısacası şöhretlerin halkın büyük çoğunluğunun tepkisine yol açan haberlerini hatırlayalım

Uyuşturucu haberleriyle gözaltına alınanlar,  yasa dışı örgüte üye olmakla suçlananlar, halkı bölücülüğe teşvik etmekten haklarında soruşturma başlatılanlar, uygunsuz ilişkileriyle gündeme gelenler, hatta hüküm giyenler.

Birçoğu hayatlarına kariyerlerinde yükselerek devam ediyorlar. Bunun en temel sebeplerinden biri itibar yönetiminin en temel üç unsuru olan "Açıklık, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerinin mesleklerinin fıtratına uyması yatıyor.

Medya araçlarını özellikle televizyon ve interneti, kişisel hatalarını toplum yararı doğrultusunda çalışmalarıyla dengelemek, "ikircikli" konularda toplum çıkarlarından yana tavır almak herkesin beklentilerini tatmin edecek sorumluluk projeleriyle basılı ve görsel basında yer almak aklanmak için sanatçılara yetiyor.

Bir ünlünün haber olma ve bu haberin yer almasını istedikleri mecra ise oldukça fazla. Bu mecraların niteliği ne olursa olsun, yani ister sokakta yakaladıkları sanatçıları ayaküstü birkaç soruyla haber yapan ve bundan saatlerce süren bir program yapmayı başaranlar olsun, isterse benzer biçimde absürd anketler ve saçma sapan yazılarla dolu dergiler olsun, magazin sever halka ulaşmak çok kolay. Çünkü, magazin haberleri izlemesi veya okuması üzerine dedikodu yapması eğlenceli ve kafa yormayan haberler.

SİYASET CİDDİ BİR KONU

Siyasetin, toplumsal yaşam kalitesini artırma, kamu yararına çalışma iddiasına bir uğraş olduğu kabul edilirse, siyasetçinin kusuru ortaya çıktığında siyasetçinin siyasi başarıları karalanan imajını aklamaya yeter mi?

Amerika'da yapılan araştırma sonuçlarını incelediğimizde kariyer gelişiminde imajın, yetenek ve becerilerden 9 kat daha önem taşıdığını görüyoruz. Aynı meslekten aynı kültür ve eğitim düzeyindeki iki kişi karşılaştırıldığında kişisel imajı etkili olan kişi çevresinde daha çok fark yaratabiliyor, daha çok seviliyor, daha kolay güven kazanıyor.

Bu siyasetçiler içinde geçerli. Yapılan seçim propagandalarının seçmen tercihlerinde nasıl bir etkisi olduğu konusunda yapılan bir çalışmanın sonuçlarına göre "ne tür bir etkisi olduğu" ile ilgili soruya verilen cevaplar arasında % 72,2 oranında "şimdiye kadar oy verdiğim partiyi değiştirmeme sebep oldu" cevabı yer alırken, % 25,7'lik oranda da "şimdiye kadar oy verdiğim partiye dair kanaatimi pekiştirdi" cevabının verildiği görülmektedir. İkisi toplandığında % 97,9 gibi önemli bir oranda oy verdikleri parti ile ilgili bir kanaat değişimi veya pekişmesi ortaya çıktığı görülmektedir. Bu rakam ciddiye alınması gereken bir oranı gözler önüne sermektedir.

Bu rakamlar bize, iyi planlanmış bir propaganda kampanyasının seçmenler üzerinde hiç de yabana atılmayacak ölçüde sonuç almaya yaradığını göstermektedir.

SİYASETTE İTİBAR YÖNETİMİ VE SEO

"Seo Nedir" sorusuna hem kendi web sitemizde, hem de internette birçok yanıt bulabilirsiniz. Ama söz konusu siyaset olduğunda Seo için vitrin süsleme sanatı diyebiliriz. Siyasetçinin internetteki vitrinini düzenleyen, al benisini arttıran, kusurlu taraflarını makyajlayan sanatçı ise kurumsal seo danışmanlığı uzmanıdır.

Şüphesiz ki bir siyasetçi hakkında olumlu yazılar kadar olumsuz yazılar da internette yer alır. Maalesef internette- bırakın herhangi birini- üst düzey bir siyasetçinin bile hakkında çıkan karalama haberlerini sildirme, arama sonuçlarından çıkarma gibi bir yetkisi yoktur. Google bu yönde talepleri uzun bir sürecin ardından değerlendirir ve çoğu zaman iş işten geçmiş olur.

 

Kaynak : http://softbilisim.net/siyaset-ile-seo-iliskisi/



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.