Sosyal Medya Sokağı / FOMO

11.03.2016 11:45:56
A+ A-

 
 Artık hepimiz 24 saat boyunca pencere pervazına göğsümüzü yaslayarak sokağı izliyoruz.
Neden mi?
              Çünkü sokakta ne olup bittiğini kaçırmak istemiyoruz.
Sokaktaki gündemi kaçırmak bizi huzurumuzdan ediyor.
Bu görevi çocukluğumuzda hatırladığımız kadarıyla her sokaktan bir kişi üstlenirdi.
Şimdi hepimiz bu eylemin bizim için vazgeçilmez bir görev olduğunun farkındayız.
Bizim sokağımızda bu görevi Safiye Teyze üstlenmişti.
Safiye Teyze gibi karakterler hepimizin çocukluğunda mutlaka denk gelmiştir.
 
 
Safiye Teyze genelde, gelen geçene sokaktan haberler verirler ve haberler alırdı.
Kendisini sokağın merkezinde görerek büyük bir misyon üstlendiğini düşünür ve
kendi önemini her defasında verdiği haberlerle vurgulardı. Karnı acıkınca
yemeklerini bir tabağa doldurarak pencere önündeki görevine geri dönerdi.
Gün içinde topladığı bilgileri zamanı gelince ilgili kişilere ulaştırırdı.
Sokaktaki bütün haberler BBC yayınıymışçasına her evde bir kıyamet kopartırdı.
        -     Ali Bey , sizin çocuk bütün gün sokaktaydı.
        -     Mehmet evladım sizin kızı bir oğlanla sokağın köşesinde gördüm.
        -     Şaziye, sen annendeyken kocan bir kadınla eve geldi.
 
Haber ulaştırdığı kişiler kendisine teşekkür edince,
Safiye Teyze büyük ödülünü almış oluyor ve huzur içinde sokağın ışıklarını
kapattıktan sonra yarın daha fazla haber toplamak  için yatağına geçerek
gün içerisindeki olayları değerlendirerek uyuya kalırdı.
 
Günümüzdeki Safiye Teyzeler Kim?
 
            Safiye Teyze, tahmin edeceğiniz gibi X ve Y nesillerinin hayatlarından bir kesittir.
Z neslinin ise her biri bir Safiye Teyzedir.
Bu nesil Safiye Teyzenin sokağını ceplerinde taşımaktadırlar.
 
Penceremiz artık telefon ekranımızdır.
 
 
 Bu küçük ekrandan gözlerimizi bir an olsun ayırmak istemeyiz çünkü
her an bir gelişmeyi kaçırabileceğimiz korkusu taşımaktayız.
Bu gelişmeyi kaçırma korkusuna birde isim bulundu FOMO (Fear of missing out).
 
Fomo , sosyal medyada olma nedenimizdir. Biz, sosyal medyada
olmadığımız zaman kendimizi güvensiz, eksik ve birçok gelişmeyi
kaçırdığımızı düşünerek mutsuz hissederiz. Bu nedenledir ki;
İnternet paketimiz bittiğinde veya çekmediğinde soluğumuz
kesilmişçesine bir hisse kapılırız. Tamda bu sırada bilirsiniz ki
her şey sizden habersiz gelişiyordur. Birileri sizden önce birçok yeni
gelişmeyi takip ediyor, paylaşıyor ve etkileşime giriyordur.
Ya en son paylaştığınız fotoğrafa biri yorum yaptıysa ve siz o güzel yorumu
okumakta ve yanıtlamakta geç kaldıysanız işte bu dayanılmaz bir süreç.

Fomo, belirtildiğinin ötesinde bir hastalıktır. Bağımlılar,
maddesini almadan sakinleşemediği gibi sosyal medya bağımlıları da
penceresinden bakmadan sakinleşmemektedir. Bu eylemin bir süresi yoktur.
Uykusuzluğumuzun elimizde telefonla/tabletle uyuya kalışımızın nedeni de budur.
Çünkü kimse sizden habersiz sosyal medyada eğlenmemelidir.
Eğlenecekse bende içinde olmalıyım hastalığıdır.
 
 
Markalar Fomo'yu Nasıl Değerlendirmekte?
 
           Fomo sosyal medya pazarlaması yapan markalar için büyük bir nimettir.
Sosyal medya reklamları yapmayan hiçbir marka yoktur.
Her an paylaşım ve reklamlarla fomo hastalarını bombardımana tutmaktadır.
Fakat daha kreatif ve hastalığı ilerlemiş kişilerle ne gibi etkinlikler yapılarak etkileşim sağlanabilir?
 
 
  Bu türde bir etkileşim Snapchat ve Periscop ile yapılabilir.
Snapchatte gönderdiğiniz gönderiler sizin ayarlamanıza göre 1-10 saniye
görüntülendikten sonra kendiliğinden silinmektedir.
Bu 1-10 saniyede sizin gönderilerinizi kaçırmak istemeyen bir hayran kitlesi yaratabilirsiniz.
Bu kitleyle güzel zaman geçirerek markanız hakkında etkileşim sağlayabilirsiniz.
Periscop ile yapacağınız canlı yayınla kişileri uykusundan dahi uyandırabilirsiniz.
Onlar için zamana  uygun içerikler üreterek 
sizi sürekli takipte kalmasını ve markanızı daha fazla kişiye ulaştırmalarını sağlayabilirsiniz.
 
                Markalar son dönemde bir çok reklam modeli denemesine
rağman  yinede ulaşamadıkları bir kitlenin varlığını bildiklerini söylemekte.
Daha çok Y ve Z neslinin kullandığı Snapchat ve Periscop gibi kendine has
bir iletişimi bulunan sosyal medya araçlarını kullanarak müşteri
sadakatini ve bağlılığını arttırabileceklerdir.
 
 
 


YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.