Stephen Hawking'den çarpıcı açıklamalar

03.03.2015 20:00:14

Einstein'dan sonra dünyanın en zeki insanı olarak bilinen 73 yaşındaki felçli ingliz fizikçi, evrenbilimci, teorisyen ve yazar Stephen Hawking geçen hafta çarpıcı açıklamalarda bulundu.

"Asıl tehlike kendi öfkemiz!"

İnsanoğlu binbir doğa felaketlerinden korkarken, Stephen Hawking aslında doğanın değil, asıl felaketin insanların kendi davranışları olduğunu açıkladı.

Bu açıklamayı yapmasının sebebi 24 yaşındaki bir Amerikalı genç kızın (Adaeze Uyanwah) bir sorusu oldu. Bir çekilişte 100 bin kişi arasında seçilen kız, Stephen Hawking'le Londra Bilim Müzesi'nde bir öğle vakti geçirme şansını elde etti.

Kızın; "İnsanın hangi zayıf noktasını değiştirmek isterdiniz?" sorusunu Hawking şöyle yanıtladı; "Insanda düzelteceğim ilk zayıf nokta insanın saldırma zevki olurdu. Mağarada yaşadığımız dönemler saldırma psikolojimiz daha fazla yiyecek elde etmek ve topraklarımızı savunmak ve ürememiz için daha çok eş elde etmek için muhtemelen büyük bir avantajdı. Ama şu an öfkelerimiz kendimizi yok etme tehlikesi boyutuna geldi. Saldırmak yerine daha çok empati kurmamız gerekiyor; yoksa savaşa hazır bulunmamız nükleer bir çekişmeye yol açacak. Bu durum insan ırkının sonunu getirebilir. Barışcıl ve sevgi dolu bir hal almamız gerek."

Ayrıca Cambridge News'a konuşan Hawking, uzayın devamlı araştırılmasının insanlar için şart ve hayat sigortası olduğunu, insanların geleceği dünyada olmadığını ve varlığımızı korumak istiyorsak başka gezegenler de koloni kurmamız gerektiğini söylüyor. Sürekli geleceğe dair endişelerini dile getiren ve insanları uyaran konuşmalarının bir diğerinde yıllar önce gezegende başka yaratıkların olduğunun da altını çizmişti: "Bir gün bizi bulacak olurlarsa, sonucu Kristof Kolomb'un Amerika'yı keşfedişi gibi olacak ve bildiğiniz gibi bu keşfediliş yerli Amerikan halkının sonunu getirmişti".

Bu açıklamaları bir çoğunuza gülünç gelebilir; ama hava kararınca kafamızı gökyüzüne kaldırmamız yeterli. Kocaman bir evrende, milyonlarca yıldız ve keşfedilmemiş gezegenler arasında dünya denilen bir gezegende yaşıyoruz...sanki herşeyi kavramışız, en akıllı tür bizmişiz gibi...yarınları düşünmeden...

Asıl yenmemiz gereken şey içimizdeki şeytan!

"Modernleşme" adı altında, bencil çıkarlarımız yüzünden dünyanın dengesini alt üst ettik. Biz bugün bunun farkında değiliz, çünkü henüz et kemiğe dayanmadı; ama gelecek nesillerin bundan nasibini alacakları kesin.

Konu ile ilgili aşağıdaki yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum:

Arzu Şen

İletişim ve resmi website: https://www.facebook.com/arzushen