Eski ağaçlar, eski kafalar

24.09.2014 20:43:01
A+ A-

Eski ağaçlar, Eski Kafalar
 
"Şuyuu Vukuu'dan beter." deyimini herkes bilir. Bu deyimi bazı şeylerin gerçekleşme ihtimalinin, o şeylerin gerçekleşmesinden kötü olduğu durumları anlatmak için kullanırız.
Mahmudiye Köyü'müz sınırları içinde kalan ve yakın zamanda tıraşlanarak ucube bir görüntüye bürünmüş o muaazam yerin akibetiyle ilgili halk arasında konuşulan şeyler ister istemez bu deyimi akla getirdi Sapanca Kamuoyu'nda. Çünkü konuşulanlar son derece belirsiz, düşündürücü ve tedirgin edici şeylerdi.
O yerin Araplara verilmesi için uygun ortamın hazırlanmaya çalışıldığından tutun da; Türkiye'nin pekçok seçimi arka arkaya yaşadığı bir sürecin bu amaç için en uygun ketenpere dönemi olduğuna varıncaya kadar pekçok şey konuşuldu.
Hadisenin, eskiyen ağaçların yenilenmesi için kesilip yenilerinin dikildiği rutin bir faaliyet olduğu da söylenenler arasındaydı. Lakin bu ihtimali inandırıcı bulmayanların sordukları mantıklı bazı sorular vardı:
** Yahu arkadaş madem yeşilin arttırılması gerekiyordu; bu, zaten yemyeşil olan bir yeri tıraşlayıp yeni fidanlar dikmekle mi oluyor?
 **Ayrıca Sapanca'da fidan dikilecek boş yer bitti de bir orası mı kaldı?
 **Var olan ormanlık bir alanı yenilemek için tıraşlamak, yerlerine yeni fidanlar dikilse de, onlar ağaç seviyesine gelinceye kadar geçecek minumum on yıl ordaki yeşilliği çoraklaştırdığımız gerçeğini değiştiriyor mu? 
**Peki o fidanların ağaca dönüşeceklerinin bir garantisi mi var?
**Ee yenilenmesi gerekli olan o alanın hemen bitişiğindeki ağaçlar neden ordalar?
**Kedikaya'ya kadar olan yerlerdeki ağaçlar neden yenilenmedi öyleyse?
**Ağaçlandırma yapmak gibi kutsal bir görevi yerine getirmek için yapılan tıraşlamalar bir tür "Pirus Zaferi" olabilir mi acaba? (yıkıcı büyüklükte kayıplar pahasına, kazanılan zaferleri anlatmak için kullanılan bir tanımdır.)
**İyisi mi o zaman sahildeki kaç yüzyıllık çınar ağacımızı da yenileyelim. 500 yaşını geçtiğine göre artık yenilenme vakti gelmiştir heralde!!
O nedenle bir vatandaş olarak bu soru işaretlerini gidermek için en doğru ve resmi bilgiyi almak için Sapanca Orman İşletme Müdürlüğüne gittim.
Yapılan faaliyetin sadece orada değil; Hacımercan, Uzunkum, Soğucak ve benzeri pekçok yerde yapıldığı, bunun orman varlığımızın uzun müddet korunması için yapılan planlı programlı ve bilimsel bir çalışma olduğu bilgisini aldım.  
Bu yenileme faaliyetini tıraşlama olarak tanımlamadan önce şöyle gidip bir de dikilen fidanlara bakmamız lazımmış!
Heryerden bakınca görülebilen yeşilliğin yerine dikilen fidanları görmek için Mahmudiye'ye çıkmamız gerekmiş yani! 
Oraya çıkıp "eskiyen ağaçlar"yerine dikilen fidanları görseymişiz bu soruyu sormak için şubeye de gelmemize gerek kalmazmış.  
Valla bu gibi bir yenileme faaliyeti için karar alma konusunda halka danışılır mı danışılmaz mı onu bilmem ama; şunu çok iyi biliyorum ki şuyuu vukuundan beter olabilecek şeyler konusunda halkı resmi ağızdan bilgilendirmek kamuoyu vicdanını rahatlatmak açısından son derece önemli bir ihtiyaçtır.
Nitekim Sapanca'dan pekçok çevre duyarlılığı olan kişi fasılalarla bu faaliyet hakkında bilgi almak için şubeye uğramışlar. Demek ki böyle bir ihtiyaç gerçekten de var.  
Bunu sorduğumda; bu gibi yenileme faaliyetlerinde ilgili muhtarlara haber verilerek bilgilendirme yapıldığı, vatandaşa yönelik olarak basın açıklaması veya duyuru yapma, gazete ilanı verme gibi bir bilgilendirmenin yetki alanı dışında kalan birşey olduğu ifade edildi. Vatandaşa yönelik olarak, yenileme çalışmalarında görev yapacak olan işçilerin öncelikle yöre halkından seçilmesine dikkat edilerek yöre için ekonomik bir katkı sağlamak hedeflendiği belirtildi.
İletişim çağında iletişimle giderilebilecek kamuoyu meraklarının bürokrasiye takılmasına mı şaşırmak lazım?
Yoksa bu kadar kolay olan birşeyin yapılmama gerekçesinin bürokrasiye sarılarak açıklanmasına mı? Çözemedim.
En azından fısıltı gazetesinde konuşulanlar karşısında resmi ağızdan bilgiler alabileceğimiz mercilerin olması sevindirici! Sonuca gelecek olursak, popüler ifadesiyle, SIKINTI YOK'muş diyebiliriz. Rahat olun.
Eskiyenin ağaçlar mı, kafalar mı olduğunun yorumunu kamuoyuna bırakarak bitirelim yazıyı.


YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.