Ateistlerin kendi kendilerini mahkûm etmeleri

Ateistlerin kendi kendilerini mahkûm etmeleri DİN
3,7
07.11.2012 20:53:39
A+ A-

 

İnanan insanın en temel dayanağı, Kur'an bildirisi ve onun hükümlerini insanlığa tebliğ eden Elçileri olmaktadır. Rasul ve Nebilerin vahiy istikametinde ortaya koydukları görüşlerine göre, her varlığı bir yaratan vardır.

Ateist düşünce ise bunu inkâr yoluna gidip nedensellik bazında değerlendirerek, ilk neden bulunması gerekliliği üzerinde durmakta ve İslam'ın en güçlü savunucusu olan Gazali'nin bu şartlardan ötürü aciz duruma düştüğünü iddia etmekte,  gerçekleri kabul etmemekle direnip onu suçlamaktadır.

Bu düşünceye göre; nedensellikler zincirinin bir başlangıcı olması, bizzat nedensellik kavramı ile çelişir. Diyelim, bizi anamız babamız dünyaya getirdi. Anamızı babamızı da ninemiz ya da dedemiz meydana getirdi. Onları da anneleri babaları... En nihayet bütün bu yaratılanı Allah meydana getirdi.

Nedenselliğin "her var olanı bir yaratan vardır" ilkesine göre, iş Allah'a vardıktan sonra sorulacak soru şöyle olmalıdır: Peki, "O'nu kim yarattı?" diyerek görüşlerini belirtirler.

İşin ilginç tarafı, kendi kendilerine gelin güvey olarak Kur'an, bu şekildeki "soruları men eder" demeleridir. Buna göre din, inananların temel hakkı olan bu sorunun sorulmasını engellemektedir. Ve bu düşünce bütün dinlerde vardır.  Garip bir iddia, ama durum böyledir.

Ateistlerin bu katı tutumuna yanıtı, yine zırvalayarak suçladıkları, İslâm dininin gözde âlimlerinden Gazali vermektedir. Gazali, aciz düşmek bir yana bilgi, ilim ve katkılarıyla Yaratanın başının ve sonunun olmadığını, sınırsız olduğunu,  sonsuzluğunun kavranamaz oluşundan ötürü anlamdan beri olduğuna binaen "Subhanallah" sözcüğü ile açıklandığını söylemektedir ki, bu tutum asla bir çelişkiye yol açmaz.

Sonrası bu kavram, içerik olarak kuantum boyutuna, onun bir benzeri olarak da "ismi beyin" olana işaret eder. Burada itirazı olana, "tanımlanamaz ve sınırlanamaz" olanın, kendinde ki manalarını ve vasıflarını insana yüklediği şeklinde Kur'an hükmünün bulunduğunu hatırlatmakta fayda vardır.

Bu yaklaşım üzerinde durma, insanın aslına rücu edişi ile paralellik taşır ve netleşir.

Yaptığımız açıklamalar şunu göstermektedir ki, ateistler kendi kendilerini mahkûm edecek duruma düşürmüştür. İstedikleri kadar üzerlerine almasalar da gerçek böyledir. Çünkü "yok" dedikleri, sonsuz ve sınırsız bir yapıdır. Sınırsız olanın da her şeyi kapsaması kadar tabi bir şey olamaz.

Anlaşılması gereken, üç boyutlu bir mekân-zaman sürekliliğinin insanı yanıltmasıdır. Bu açıklama, kendi içinde bir tutarsızlığa, çelişkiye yol açmaz. Ayrıca kabul edilen katmanlar, beş duyuya göre vardır, izafidir yok hükmündedir. 

Gerçek şu ki aracısız olana, aracılarla yaklaşmak, mümkün değildir. 

Yaklaşım, farkındalık alanı/bilinçle olur.

Şuurun hakkı da esasen böyle verilir.

 

Ahmed F. YÜKSEL



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUMLAR

Maalesef -

Yukarıdaki yorumdan da anlıyorum ki; insanlar Tanrı ve Allah kavramı hakkında yeterince araştırmıyor, bilgilenmiyor ve düşünmüyorlar..Ve kafalarındaki şablonlarla mistik makaleleri okumaya devam ediyorlar..Dolayısıyla da İslamın nadide Evliyalarını, aslında hiiç anlamıyorlar. Kafası karışanlara;Bu konuda Sayın Ahmed Hulusi'nin ''Hz. Muhammed'in açıkladığı ALLAH '' kitabını mutlaka okumanızı öneririm

0 1
Gazalinin çaresizligi -

Israrla yapılan bir yanlışlıgı düzelteyim.Ateistler tanrıyı inkar etmezler.Elimizdeki bilgilerin bir Tanrının varlıgını ispat etmedigini ,bu yüzden Tanrının varlıgı fikrini reddederler. Gazaliden Bir adam ,bir çocuk cennete girer,Adamın makamı,çocugun makamından yüksektir. Çocugun hoşuna gitmez,neden ben bu adam dan aşagıdayım der Allahın sesi duyulur O ömrü boyunca bana ibadet etti Çocuk itiraz eder benimde erken canımı almasaydın bende ölene kadar sana ibadet ederdim der allahın cevabı gecikmez, Senin canını almasaydım bana karşı gelecektin ve cehennemliklerden olacaktın Cehennemden haykırışlar duyulur neden bizim de canımızı çocukken almadın ! Gazali bu hikayeyi anlatır ve cehennemden gelen haykırışlara işaret ederek Mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz ,çaresiz kalır der. Siz allemi cihanda olsanız Gazali ve benzerleri gibi zeka ve bilginizle çagları aşan gücünüzde olsa çıkış noktanız kuran ve onun çelişkileri oldukça mantık yüce iradeyi açıklamakta yetersiz kalır sözüne tutunmak zorunda kalırsınız.

2 1
YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.