"Ayrıldığın her şeyin bir bedeli var / Allah'ın ise ayrılırsan, bir bedeli yok"

"Ayrıldığın her şeyin bir bedeli var / Allah'ın ise ayrılırsan, bir bedeli yok" DİN
5,0
01.10.2015 15:54:01
A+ A-

İslâm dindarlığında (tasavvufta) çığır açmış, bir ekol oluşturmuş büyük ârif ve düşünür Muhyiddin İbn Arabî'nin (d.1165- v. 1240) Fütûhât-ı Mekkiyye başlıklı eserinin Ekrem Demirli tarafından yapılmış çevirisinden (Litera Yayıncılık, 18 cilt) bazı sözler aktaracağım.

*Bilmelisin ki, ölüm, ruhun duyusal canlılığının kendisiyle gerçekleştiği bedenden ayrılmasıdır. (c.10, s.136)

*Bilmelisin ki, Allah insan ruhunu var ettiğinde, onu doğal ve duyusal bir suretin yöneticisi olarak var etmiştir. (c.10, s.161)

*Allah teala, kullarına Allah'a muhtaçlık ve O'nun karşısında horluk halinde -ki onları bu özellikte yarattı- kalmayı emreder. (c.10, s.179)

*Başlıktaki şiirsel ifade. (c.10, s. 255)

*Sırdan daha gizli olan şey ise sadece Hakkın bildiği şeydir. (c.10, s.312)

*Bilmelisin ki, insanın üzerinde yaratılmış olduğu nitelikler, değişmez. (c.10, s.316)

*Bilmelisin ki, insan ve cinlerin dışındaki bütün yaratıklar, Hakkı yüceltme ve onun övgüsünü yerine getirme özelliğinde yaratılmışlardır. (c.10, s.319)

*Müminlerin azabının bir türü de, Allah teala'nın onların üzerlerine kâfir ve arzu sahiplerini musallat etmesidir. Böylece dünya hayatında esir alınırlar, köleleştirilirler, eziyet çekerler ve öldürülürler. (c.10, s.328)

*Allah kuluna adil olmayı nasip ederse, bütün iyilikleri de kendisine vermiş demektir. (c.10, s.345)

*Kur'an'daki her bir surenin başında besmele vardır. Bu durumu, varışın rahmete olduğu hakkında Allah'ın bir bildirimi olarak yorumladık. (c.10, s.353)

*Hasret, insanı cezalandıran şeyin kendi devşirdiği ürünü olmasıdır. Öyleyse insan, kendi kendini cezalandıran kimsedir ve dolayısıyla ancak kendini kınamalıdır. (c.14, s.49)

*Bilmelisin ki, Allah dünyada sürekli kalplere tecelli eder. Bu tecelli neticesinde hatıralar ve düşünceler, insan farkında değilken ilahi tecelli nedeniyle çeşitlenir; bu değişim ve çeşitlenmeyi sadece Allah ehli fark edebilir. (c.14, s.55)

*Allah hakkında en güçlü hayret, Allah'ı bilenlerde meydana gelir. (c.14, s.111)



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.