Başı örtünce dinli, başı açınca dinsiz olunmaz

Başı örtünce dinli, başı açınca dinsiz olunmaz DİN
0,0
20.11.2015 04:00:55
A+ A-

Saçı adeta put haline getirenler var; baş örtüsünü de. Aslında ona baş örtüsü demek de yanlış çünkü o örtünün amaçı(amacı) başı değil saçı örtmek; başı niye örtüyorsunki(örtüyorsun ki); kime ne zararı var başın ya da baş ayıp birşey mi ya da karşı cinste nefs, yanlışlık, kötülük, olumsuzluk uyandıran birşey mi? Yani bayan kel ise saçı yok diye baş örtüsü takmasın mı, konusu var, eğer baş örtüsü değil de saç örtüsü denirse ancak gerçek ki saçsız bir baş nefs oluştursaydı kellik yapan ilaçlar satılırdı piyasada.
 
Cehalet kendine hep cahilce, nesnesel, cisimsel, putsal(fetişsel) yollar arar çünkü dünyanın en zor şeylerindendir ilimsel(bilimsel) olmak ki insanlık bunu 21. yüzyılda bile başaramamıştır.
 
Dinli olmayı kendi dinlerinden olmak ve yalnızca bedensel birşeyler yapmak sananlar var örneğin işte 'İbadet et, kurban kes, oruç tutu, hacca git, Şeytan taşla, sünnet ol, başını ört' gibi. Oysa din ve dinli olmak yapmak değil anlamaktır herşeyden önce. Neyi anlamaktır? Dinin bir ilim olduğunu anlamak. Bu bakımdan Din hadisileri(hadisleri) dini anlamak açısından çok yararlı ve çok zorunludur yani dinli olmanın ilk koşulu o hadislerin dediklerini yapmaktır. O hadisler ne diyor, dini nasıl tanımlıyor; bunları bilmedikten sonra dinli olunmaz. O hadisler ne diyor? Örneğin 'Din ilimdir, ilim yoksa din de yoktur' diyor yani 'İlim içinde değilsen, ilimle ilgilenmiyorsan, ilimsel düşünmüyorsan, ilimsel yaşamıyorsan, ilimle karar vermiyorsan dinin de yok' diyor. Peki; başını örttün, başları örttürdün, namazını kıldın, oruçunu(orucunu) tuttun,kurbanını kestin, hacca gittin; dinli mi oldun? Hayır. Belki müslüman olabilirsin ancak ilimle işin yoksa dinli olamazsın; bunu bu hadis de diyor; 'İlim yoksa din de yoktur; ilimin olmadığı yerde din de yoktur' demek, bu demek yani bu hadis yalnızca ülkeleri, vatanları, devletleri, toplumları, halkları, kitleleri, mekanları kast etmiyor; bireyi de kast ediyor yani 'Ülkemde ilim var, ben ilimle ilgilenmesem de olur' deyip dinli olunamaz; o zaman ülkeden namaz kılanlar da var, sen namaz kılmasan da olur' diye düşünmek gerekir.
 
Başı örtmek dinli olmak için zorunlu değildir çünkü saçına modeller, özel bakımlar yapmayan; saçını karşı cins için ya da gösteriş, hava atmak için özel durumlara getirmeyen, kullanmayanlar; sıradan, olağan saçlara sahip/sahipe olanlar; saçlarını cinsel tahrik, nefs için kullanmayanlar için saçı örtmek gerekmez ve bu durumda saçtan tahrik olmak ancak tahrik olanların dindışı durumları olur; ne yani boyundan, kilosundan tahrik olanlar varsa ne olacak; boyunu, kilosunu mu ayarlatsın? Ya adından tahrik olanlar varsa ne yapsın? Adını mı değiştirsin? Ya örneğin kişinin bayan olmasından tahrik olanlar varsa bayan ne yapsın? Cinsiyetini mi değiştirsin? Ya varlığından bile cinsel tahrik olanlar varsa ne yapsın? Kendini ölürsün mü? Yani bir noktaya kadar sorumluluk kişinin kendisine, bir noktadan sonra da sorumluluk karşı tarafa aittir. Yani bayan saçını örter de bu kez de baş örtüsünden ya da türbanından tahrik olanlar olur; o zaman ne olacak? Bayanlar kara çuvallara mı konulacak ya da kara çamurlarla mı kaplanacak? Din gerilemek değil ilerlemektir; din gerilemek ya da çok havalanmak değil felsefeye, ilime göre ortalamadır. Yani beyinleri olan varlıkların bir özellikleri de karşı cinsten öyle ya da böyle tahrik olmalarıdır. Yani o zaman hiçkimse birbirinden tahrik olmasın diye dünyayı havaya uçurmak, tüm insanları yok etmek gerekir; o zaman ne anlamı kalır? Yani konumuz bayanlar olduğu için söyleyeyim; yalnızca bayanlar değil baylar da kendilerini tahrik konusunda eğitmeliler yoksa tahrik olmaya ya da Şeytan'a bahane, mazeret çoktur; sanki bayanların tepeden tırnağa örtülü olduğu ülkelerde tecavüz olmuyor mu? Örneğin ben yüz çırılçıplak bayanın içinde kalsam yine asla tahrik olmam çünkü ben bu işleri, bu konuları beyinle, ruhla, felsefeyle, bilimle aştım. Yani düşünün ki hayvanlarla ilişki yapanlar bile var; hayvanın nesi tahrik ediciki(edici ki)? Yani tahrik olanlar suçu biraz da kendilerinde arama erdemini, ilimini, edebini, vicdanını, terbiyesini, onurunu göstermeliler.
 
Yani öğrenci olmak nedir? Öğrenci giysileri giymek mi? Hayır; okula öğrenim için, öğrenci olarak gitmektir yoksa okula öğrencilikle ilgisi olmayanlar da gidebilirler örneğin öğrencilerin velileri. Ancak okula eğitim için, öğrenci olarak gitmenin yanında bir de okul giysisi giymek gerekebilir ancak gerekmeyebilir de çünkü örneğin üniversitelerde okul giysisi yoktur ancak bu durum üniversite öğrencilerini öğrenci olmaktan çıkarmaz. Yani önce öz önemli yani örneğin şeftalinin dışını karpuz kabuğu ile kaplamak şeftaliyi karpuz yapmaz ancak şeftali de özüne uygun bir kabuk geliştirir kendine zaten yani dini Din hadisileri dediğim hadislerle öğrenen, bilen biri zaten o hadislere uygun davranır, birilerinin isteğine uygun değil.
 
Görünen o ki birileri din deyince Din hadisileri dediğim, dini tanımlayan, dini hadisleri anlamak yerine hemen bayanları örtmeyi anlıyor. Yani örtülen şey örneğin tereyağı değilse ne kadar örtersen ört, örtülen şey tereyağı olmaz. Yani İslamiyet'in en uzmanı olan İslamiyet'in peygamberi bile 'Din ilimdir, ilim yoksa din de yoktur' diyorsa ilim yoksa ne yaparsan yap boşa ve bu yüzden ki 'Dinsiz de olsalar alimlerin yeri Cennet'tir; alimler peygamberlerin varisleridir; alimin uykusu bile cahilin ibadetinden hayırlıdır' hadisleri de var. Ancak görünen  ki dünya nefsine esir olmuş bazı kimseler dini Din hadisileri olarak öğrenmek ve öğretmek yerine fetişsellik olarak öğretmeye kalkıyorlar, öğretmeye çalışıyorlar, düzenleri yıkılmasın, çıkarları bozulmasın diye. Yani bakın; Afrika'daki bir Hıristiyan misyoner şöyle anlatmış: Gittiğim yerde bayanların üstleri çırılçıplaktı; onlardan sütyen takmalarını istedim, hepsine sütyen sağladım ancak bir süre sonra sütyen takan bayanlarda meme(kanseri) görülmeye başlandı ve yine eski hallerine dönmelerini istedim'. Yani her açıklık, her çıplaklık dindışı yani nefssel yani taciz, tahrik amaçlı değildir, hiçkimse açısından çünkü bilimsel zorunluluk olabilir. Yani örneğin tüm dünyada ısı örneğin 100 dereceye çıksa ve serinleticiler de olmasa kim giyinik kalır acaba? Din ilimdir; ilim tutarlılıktır; tutarlılık da akıl, mantık demektir; akıl mantık yoksa giyinilse ne olur, soyunulsa ne olur yani örneğin sokaklarda çırılçıplak dolaşan deliler için önemli olan şey onları tedavi etmek mi, giydirmek mi? Yani onları giydirmekle sorun yok olmuş mu olur?
 
Bence din konusu siyasetten ve ticaretten kurtarılmalı önce çünkü bu iki şeyin ne yöntemi ne amaçı ilim değildir; nefstir, çıkardır, dünya işleridir. Siyasete ve ticarete bırakılmış din ya çıplaklığa gider ya savaşa, teröre. Din ilimdir ve yalnızca ilimin işidir.
 
Din saça değil ilime bakar; ilim de ahlaka edebe, mantığa bakar.
 
Başı örtünce dinli, başı açınca dinsiz olunmaz; dinli olmak ve dinsiz olmak bu kadar kolay değil; önce ilim, mantık, tutarlılık, nefssizlik gerekir.
 
 
Necdet Gürçiftçi
Patentsiz, dinsiz, yerli üretim bir Türk/Türkiye bilgesi
İnternette yayınlandığı zaman: 20.11.15/03.45