Bizden değilsiniz!

Bizden değilsiniz! DİN
4,7
13.09.2013 21:43:49
A+ A-

Bugün herhangi bir haber okuduğunuzda veya sosyal medyada çok paylaşılmış bir resim gördüğünüzde yorumları okuyun. Halkın görüşlerini, düşüncelerini Türkiye'deki cehaleti veya entellektüeliteyi oralarda bulabilirsiniz. 

Benim şu an en çok dikkatimi çeken yorumlar; "şurada bir sürü Müslüman öldürülüyor iki tane bilmem ne konuşuluyor..." veya  "şurada katledilen Müslümanlar için de bir şeyler neden söylemiyorsunuz?" şeklindeki yorumlar. Bu yorumlar dünyada görülmüş en acınası en cahilce yazılmış yorumlar olduğunu düşünüyorum. Hayatta insan olduğunu unutmuş canlılar tarafından düşünülmüş olduğunu düşünüyorum. Annesini öldürdüğü için maymun yavrusunu uzun süre besleyen kaplanın olduğu dünyada, hala dine göre insan ayıranların bir kaplan kadar bile hayvan olamayacağını düşünüyorum.

Bu insanlar o kadar kendilerini tanrıya yakın sanmaktadırlar ki, ilk önce hiç tanımadığı bir insana din ve ırk biçmekte sonra da onun dinini beğenmediği için ölmesini reva görebilmektedir. Veya onlar için bir insan bir insan değildir. Bir Müslüman bir insandır ama bir gayrimüslim hiç bir şeydir. Ulan diğer dinden olup ölenler insan değil mi? Neden bir Hristiyan ölünce hiç kıymeti olmasın? Neden dinini bilmediğin biri öldüğünde umursamayalım? O insan değil mi? Sadece Müslümanlar mı insan? Sizce böyle bir Müslümanlık var mı? 

Bu kendini bilmezler, kendileri katil zihniyetleri yüzünden Afrika, Asya’nın bir bölümünü ve Arap yarımadasını, dil, din, mezhep, cinsiyet, yaş ayırmadan katletmiş emperyalist zihniyetlere komşu topraklarını peşkeş çekecek kadar sapık ruha sahip olmuş olabilirler de aynı zamanda. Ve bu emperyalist zihniyetlerden de şu fikirleri almışlardır; her insan yaşama hakkına sahip değildir, senden olmayan insan değildir. Kendilerini korumak için Müslüman olmayan herkesin ölmesini kabul edebilirler ve bunlara sevinebilirler. 

Ve bunları yapanlar, sizler; bizden değilsiniz. Siz kendinizi ne olarak görüyorsanız görün, bizden yani herhangi bir dine mensup olanlardan veya olmayanlardan, ateşe tapanlardan, ölmüşlerden ve delilerden, yani insanlardan değilsiniz.  

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUMLAR

dr who -

yazımı okuduğunuz ve de yorum yaptığınız için teşekkür ederim. bu yazıyı bir müslüman olarak veya müslüman olmayarak değil, sadece insan olarak yazdım. ilk önce bunu idrak edip yazımı tekrar okursanız beni daha iyi anlayacaksınız. zaten bahsettiğim de tam olarak buydu; siz iyi bir örnek olmuşsunuz. insanları müslüman veya gayri müsliim olarak sınıflandırmaktan vazgeçiniz. insan insandır. hümanizm üzerine okumalısınız.

1 1
dr who -

isterseniz ben size sorularınızın cevaplarını vereyim. Eğer bu yazınızı bir "müslüman"olarak yazdıysanız,paragrafın başındaki "cehalet" vurgusunu dikkate alarak sizin de bildiğinizi düşünerek, evet bir müslüman kendi dininde olanı önplana çıkartır. Bu şahsi fikir veya tavır değildir. Dinde bu şekilde bir kural vardır. Bir kişi müslüman ise tanımasa veya aynı dünyayı paylaşmasa bile karşındaki insana ayrıcalık tanır. Eğer bu yazıyı bir "müslüman" olarak yazmadıysanız öncelikle fikir yürüttüğünüz kavramın neler içerdiğini,hangi kurallara dayandığını öğrenmenizi tavsiye ederim.Bu kavram ve kurallar size saçma veya yanlış gelebilir ancak doğruları hiçbirzaman değiştirmez.

4 1
YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.