DAR'ÜL ERKAM NASIL KİŞİLİK VE KİMLİK OLUŞTURUR ?

DAR'ÜL ERKAM NASIL KİŞİLİK VE KİMLİK OLUŞTURUR ? DİN
0,0
13.04.2013 07:21:30
A+ A-

Dar'ül Erkam Kişiliği Nasıl Bir Kimliktir?

Da'ül Erkam, Müslümanların Mekke'de eğitim amaçlı toplandıkları evdir. O bir Kuran okuludur. Kuran'ı okuyup üflemek için değil okuyup Hayatı anlamak ve hayatı okumak için toplananların okuludur. Bu okulun içinde çok önemli insanlar yetişmiş ve bir Dar'ül erkam zamanla Yesrip şehrini bir Medineye dönüştüren çekirdek kadroyu oluşturmuştur.

Peki böyle bir mektebin hedeflediği yetiştirmek istediği insan tipi kimdir ve nasıl bir kimliktir?

Bir kere bu mektep bidatlerle değil, Vahiyle inşa olmuş olan bir insan tipi oluşturmayı hedefler. Burada yetişen insan Kuran'ın tabiriyle "Allah Boyasıyla" boyanmıştır. En önemli özelliği "Bana ne" kelimesini asla kullanamaz. Yapılması gereken bir şey varsa ve yapabilecek durumdaysa göreve atılmak için başkalarının atılmasını beklemez, kendisi bunun sorumluluğunu üzerine alır ve yapar.

Bu kimlik ve kişilik kriter olarak, toplantılarda öğrendiği ve köpürtülen manaları içselleştirdiği vahyi hayatına tatbik eder.

Asla 23 senede inmiş bir kitabı yeni bir Dar'ül Erkam adayına bir günde dayatıp al bunu yap demez diyemez. 

Kendisi gibi adaleti ve ahlakı SAMİMİYET'in temeli saymış insanları bulur ve o insana gerçek inancın temeli UMUT ve GÜVEN'i aşılar. 

Dar'ül Erkam'ın sadece haftada bir toplanan sonra dağılan değil aynı zamanda dışarda da dostlarını arayan soran ve onların sorun ve sıkıntılarına çözüm arayan kimliktir o.

Dar'ül erkam'ın en önemli diğer misyonu olan sosyal yardımlaşma ve dayanışma gibi unsurlarada el atar. Yetim ve dullar için para toplanıp bunların yetim ve dul ailelere ulaşması için çabalar. Bunun için mesai ayırır. Çünkü Dar'ül Erkam'ın kimliği ve kişiliği CEHALET ve FAKİRLİĞİ düşman edinmiştir ve İSLAM'ın en büyük mücadelesinin Cehalet ve Fakirlik olduğunu bilir. Hayatını Kuransal Hayat Okuma eğitimi olan Dar'ül Erkam'a ve kimsenin umursamadığı yetim ve dullara adar. Zira bu inancın garibanlara sahip çıkan tek inanç olduğunu bilir.

Darül Erkam Kimliği Cennet peşinde koşan çıkarcı tüccar Müslüman değildir. O Kuran'a ve Allah'a dayanmış ve sadece Allah Rızasını arayan ve O'nu sevdiği için salih aksiyon (amel) yapan bir kişiliktir.

Bu kimlik ve kişilik ajandasının başına dükkanını, ailesini, futbolu veya sevdiği ne varsa onu değil bizzat Allah'ı ve onun emaneti olan Kuransal hayatı Okumayı almıştır. "Ajandasının başına Allah'ı yazmayanıda Allah kendi ajandasında başa yazmaz" düsturunu bilir ve O hep Allah'ı ve emaneti Kuran ve Yetimleri başa yazar.

Dar'ül Erkam'ın tek bir Yesrip'i Medine yaptığını bilen Dar'ül Erkam neferi başka Dar'ül Erkamların açılması içinde canla başla mücadele etmeyi görev sayar.

İçinde bulunduğu dar'ül Erkam misyonunu ciddiye alır ve bunun PEYGAMBER'in En büyük sünneti olduğunu bilip kılla tüyle uğraşmaz. Onun öncelikleri geleneklerle değil Kuranla belirlenmiştir.

Dar'ül Erkam içerisinde uhuvete, kardeşliğe zarar verecek olan malumatfurşluk (Bilgiçlik taslamak için konuşmak), kendini ve egolarını tatmin etmek için laf salatalığı yapmak onda yoktur, o samimiyetle gerçeklerin ve Kuransal hakikatin peşindedir. Bilmediği şeyi biliyormuş gibi yapmaz. Bilmediğinde "Bunu bilmiyorum" der, bilmediğini ortaya soru olarak atabilir ve samimiyetle ortaya bunları serer.

Dar'ül Erkam neferi asla kimseyi, hiç bir cemaat liderini sevgide aşırı gidip putlaştırmaz yada "Lailahe İlla Allah" diyen kimseyide hemen tekfir (Kafirlikle itham etmek) gibi terbiyesizliğe kalkmaz, yapılan hata ve sıkıntıları Kuran perspektifinden eleştirebilir ama asla tekfir yoluna gitmez gidemez.

Dar'ül Erkam'ın gönüllüsü Hayatı okumak için başta Kuran'ı sonra Siyer (Peygamber efendimizn hayatını) iyi okur, sonra dört halife Dönemini inceler ki aynı hatalar yinelenmesin diye.

Dar'ül Erkam gönüllüsü mezhebini, meşrebini, aidiyet duygularını dayatmaz. Bu toplantılarda boş siyaset, futbol ve magazin konuşmaz ve Kuran'ın zamanını bu boş konulara çaldırmazçalınmasına izin de vermez veremez.

Bir Dar'ül Erkam açmanın bir okul açmak olduğunu ve bir yetimhane açmak olduğunu ve bir meyve ağacı dikmek olduğunu çok iyi bilir onun gönüllüsü. İyiliğin bir ağaca benzediğini Kuran'dan okumuştur ve iyilikte yarışır mal toplamada değil. 

Dar'ül Erkam Gönüllüsü Özgürlüğün anlamını çok iyi bilir ve gerçek özgürlüğün sadece Allah'a kullukta olduğunu bilir.

Bu amaçla asla Kibirlenerek öğrenmesine ket vurmaz çünkü bilmediğini soran özgür bir akla sahiptir o.

Mal tutkusuna yenilmemiştir ve insanlara malına göre değil cömertliğine göre önem verir. Zira cimrilik demenin Allaha güvenmemek demek olduğunu ve küfre kapı açtığını bilir o. Servetine infak yaparak özgürlük kazandırır. Önündeki demir parmaklıkları zekat ve infakla yıkar bu kişilik.

Ne kadar öfkeli mizacı olsada öfkesini kardeşine değil zalimlere ve kötülere karşı iflah olmazlarsa kusar. Öfkenin özgürlüğü zalime ve kötüye karşı kullanılınca olduğunu bilir.

Cinsel zindanlarda takılıp kalmaz. Bekarsa kendisi gibi misyona sahip bi hayat arkadaşı arar, kendine ayak bağı olan birini değil. Böylece hem davasına hemde ailesine özgürlük kazandırır, cinsel sapma göstermez ve Allah'ın cinsel tatmin konusunda ki helallerinin kırmızı çizgilerini iyi okur. Bunun cinselliğin kölesi olmamak için konmuş kırmızı çizgiler olduğunu iyi bilir.

Dar'ün Erkam müdavimi asla ayrımcı, ırkçı, milliyetçi asabiyetçi, mezhepçi, meşrepçi olmaz ve olmaz. Kendi ait olduğu ırkını, milliyetini, soyunu sopunu, mezhebinin ilkelerini, meşrebinin ilkelerini Dar'ül erkama gelen kardeşlerine DAYATAMAZ. Bunları KURAN ve Kuran ilkelerinin önüne koyamaz. Yetimlere hizmet etmenin önüne koyamaz. Ait olduğu asabiyet duygularını kendine saklar. Hacca imkanı varsa gider ve HAC'da diğer ırklarla iman temelli kaynaşır, kimseyi aşağılamaz, kimsenin namaz kılma şeklini eleştirmez. Allah'ın namazda ellerimizi nereye koyduğumuza değil kalbimizi nereye yönelttiğimize baktığını unutmaz.

Dar'ül Erkam neferi asla teröre ve terörün mesajına ve dikkat çekmesine yönelmez. O Kuran odaklıdır ve onun mesajını terör gibi şeytani bir yolla değil, yetimlere ve garibanlara yardım gibi önemli bir yolla vermeye çalışır. 

Dar'ül Erkam neferi, tavazu ile aklını, cömertlikle parasını, adil ve etik sabırla öfkesini, evlenerek şehvetini, insan odaklı olarak asabiyet duygularını ve Kuran ve Kabe'yi merkeze alarak ruhunu özgür kılar.

Kimle yapmalı, nasıl yapmalı ve Ne yapmalı sorusunun cevabı Dar'ül Erkamdadır ve Dar'ül Erkamlı olmaktadır.

Ne mutlu Dar'ül Erkam'ı Dar'ül Orhan, Dar'ül İbrahim, dar'ül Ahmet, Dar'ül Halil, Dar'ül Recep, Dar'ül Hüseyin yaparak evlerini bu ekole açan ve cehalete, fakirliğe savaş açan yiğitlere.

Allah sizlerden razı olsun. Çünkü sizlersiniz aktif iyiler, sizlersiniz Hıra'dan inenler, sizlersiniz örtüsünü üzerinden atıp etrafını ve hayatı okuyanlar ve sizlersiniz yeniden KÜRESEL MEDİNEYİ oluşturacak olanlar.

"Öyleyse lütfen bir Dar'ül Erkam'ı bin Dar'ül Erkam yapalım, Kuran ve Esma konuları bitince yenilerini hemen kuralım, yeni dar'ül erkamlarla umuda, güvene, adalete ve etikliğe yelken açalım. Çok değil sıkı çalışmayla en erken 15, en geç 30 sene içinde Dünya'nın para babası şeytanlarına köle olmaktan kurtulmuş milyonlarca ruh Dar'ül erkamda yetişmiş çiçeklerden olacaktır.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.