Yeni yıl kutlansın mı, kutlanmasın mı?

Yeni yıl kutlansın mı, kutlanmasın mı? DİN
0,0
31.12.2014 22:11:41
A+ A-

Dindarlar her zaman başımızın tacıdır.

Rahatsız olduğumuz, Dindarız deyip her türlü hırsızlığı, arsızlığı, vicdansızlığı, adaletsizliği yapan ve bunlara göz yuman oportünistler!

Dindarlık ayrı bir şey, Dincilik ayrı!

Bir süreliğine bırakalım burokrasideki ve politikadaki dincileri ve etrafımıza bakalım. En yakın mahalle bakkalına, yolda yürüyen insanlara, esnafa, muhtara, badana boyacısına, kumaşcısına, terzisine, kebapçısına bakalım. Çoğu adeta rüzgara kapılmış gidiyorlar!

Çoğunluktan yana oldun mu, iş tamamdır!

Bu tarz kişilerin davranışı çoğu yapaydır! Yapaydır çünkü yapaylıkla işini götürüyor amiyane tabirle. Zira yapay davranışının farkındalığını saklı tutar kendinde. Yani yapay davranışlarını bilinçli yapıyor! Yapmazsa kaybedeceğini biliyor!

Dindar insan inançları doğrultusunda hareket eder. Mesela ticaret işleriyle uğraşıyorsa inancı gereği adaletli olur, vicdanlı olur kısaca doğru insan olmaya çalışır. Dinci ise, din argumanlarını kullanarak her türlü vicdansızlığı, adaletsizliği yapar ve kazançlarına kazanç katmaya çalışır.

Yapay dedim de aklıma tekstil piyasasında bugün yaşananlar geldi aklıma birden!

Malüm yeni yıl kutlanacak.

Mağazaların çoğu öğle sonrası kapalı. Yarım gün çalışıldı yani.

Her türlü inanca saygılı olduğumun altını çizelim bi defa!

Birileri için yılbaşı kutlaması doğru iken, bir diğerine göre yanlış ve aynı zamanda da Hristiyan inancına göre bir kutlama  olduğu için reddeder!

Tamam!

İki farlı inanca da saygı duymak lazım. Zira inanlarının da arkasında duracaksın kardeşim. Öyle mi? Öyle!

Bizim piyasa bir komedi bugün..

Her sektörde olduğu gibi bizim sektörde de dinciler hakim (Dindarları her zaman ayrı tutarım)

Güya Hristiyan dine mensup toplumların kutlaması ya yılbaşı. Direniyor mağazasını kapamamak için. Oysa Cumartesi günü de öğle sonrası kapanıyor piyasamız ve tüm mağazalar kapalı! Üstelik Cumartesi ve Pazar günleri de Hristiyan toplumların kabül etmiş olduğu tatil günleri. Hadi Pazar gününü bırakalım. Cumartesi günleri dirensene mağazayı kapamamak için diye sormazlar mı adama?

Başta da deyinmeye çalıştım ya. Dini araç olarak kullanıyorlar! Biz bundan rahatsız oluyoruz!

O dinci dediğim mağaza sahipleri mağazalarını kapatmak istediğine eminim adım gibi. Zira sokaklarda tek müşteri gezinmediği gibi otuzbeş yıldır Osmanbey tekstil piyasası yılbaşı ve cumartesi günleri oğle sonrası kapalıdır!

Ama o dinciler göstermelik olsun diye mağazalarını açık tutuyorlar. Açık tutmaya çalışıyorlar çünkü yarın komşusu tarafından sorgulanacaktır "neden açık tutmadın mağazanı" diye!

Sorgulanacaktır ve ticari bağlantıları din üzerinden pazarlanmakta çünkü!

Peki 1 Ocak günü neden açık tutmazlar mağazalarını bu dinciler, onu da anlamış değilim..

Bakın Allahın selamına asla karşı değilim. Ama kardeşim son onbeş yıldır selam vermekler çoğaldı. On beş yıl oncelerinde de vardı Allahın selamı. Neden pek fazla kullanılmıyordu? Hele bizim Laz kültüründe yaşayan ilçelerimizde mesela fazlaca 'selam' kullanılmazdı. Bir mekana bir dükkana girilir ' ee ne var ne yok' başlangıcıyla konuşmalara başlanırdı. Karşımızdaki kişiye seslenişte bulunmak selam yerine geçebiliyordu.

Bu yapıyı, dolayisi ile bu yönetimi oluşturan sistemin ta kendisidir.

Sistemin işleyiş biçimi bu sevgili okurlarım!

Sistem, dinci bir yönetimi başa getirir. (Dindarları tenzih ederim) ve toplum yavaş yavaş dincilik kisvetine bürünür, büyük tüccarlar kazanır! Ayrica da Ortadoğu Müslüman ülkelerine de model ülke durumuna getirilir.

Bakın bir kez daha söylüyorum. Din eğitim kültürünü doğru almış kişilerde vicdansızlık, hırsızlık, adaletsizlik olmaz!

Bütün kirlenmişlikler dincilikten doğmakta!

Madem hepimiz Cumhuriyet çocuklarıyız. Din eğitimi de olsun. Zira Cumhuriyetin kazanımları ile özgür yaşayabiliyorsan ve her türlü ticareti de Cumhuriyet kazanımlarıyla elde ediyorsan, kendinle çelişmeden vaz geç bu yapaylığından, titre ve kendine dön!

2015 yılı, Davutoğlu dönemi kapanmalı, yeni döneme merhaba yılı olmalı..

Olsun artık!

Not; Dünkü blog yazımda yazmış olduğum telefona ulaşamıyorum..Eğer yayımlanan telefon numarası düzmece bir telefonsa sizlerden özür dilerim.

 

 



YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.