Zenginlik içinde yoksul edebiyatı yapmak

Zenginlik içinde yoksul edebiyatı yapmak DİN
4,3
18.06.2014 06:09:13
A+ A-

Nihat Hatipoğlu, Ramazan ayında yaptığı programlarla izleyici etkileyen, kendine özgün hareketleri ve inanılmaz özgüveni ile  birçok insanı ekranlara kilitleyen birisidir. Abartmıyorum, sahurda denk gelirken izlediğim zaman, ''bu adamın yüzüne nur inmiş'' derdim. İzledikçe yaptığım günahlar aklıma gelir, vicdan azabı çekerdim.Programında bulunan seyircilere baktığınız zaman, aslında abartmadığımı anlardınız. Çünkü, Hatipoğlu'nu dinleyen herkes kendinden geçmiş, adeta salya sümük ağlardı. Hitabeti ve insanları etkilemesi bu denli iyiydi. Geçmişte Hasan Sabbahla kıyasladığım bile olmuştur beyefendiyi. Eminim  günümüzdeki din adamlarından hiçbiri, Nihat Hatipoğlu kadar insanların sevgisini ve beğenisini alamamıştır hâlâ.
 
Ben uzun süredir kendisini izlemediğim için bihaberdim. Bi' ara Ak Parti'den Diyarbakır Milletvekili adayı olacağı bayağı konuşulmuş ve kendisi de iddialı bir şekilde: "Aday olduğumda sonuç alacağımı biliyorum. Diğer partilerin adaylarının ailelerinin bile bana oy vereceğini biliyorum. Geleceği Allah bilir, ama aday değilim. Aday olsaydım çoktan müracaat etmiş olurdum" demişti. Başbakan Erdoğan da Nihat Hatipoğlu'nun makamından ötürü, vekillik konusunda ısrar etmediklerini söylemişti.Aday olsaydı, kendince kesin kazanacağını düşünüyordu ama Din ile adı anıldığından siyasete şimdilik girmedi.
 
Nihat Hatipoğlu'nun, yıllardır iki şeyi çok konuşuldu:''Muazzam reytingi ve aldığı yüklü para.''
Geçen gün, din adamlarının Ramazan boyunca yapacağı programlar için, alacakları  parayı internet sitelerinde görünce, 'yuh' demiştim. Program başına 10 bin, günlük 20 bin, aylık 600 bin lira. Söylerken bile yorulduğum, bu ülkede birçok insanın çok zor kazanacağı harika bir para.Kazanacak olan kişi de elbette Nihat Hatipoğlu idi. Evet, başta methiyeler dizdiğim gibi, Hatipoğlu'nun muazzam bir kitlesi ve kanala her gün getirdiği inanılmaz bir reyting vardı. Yine de aklım, alacağı paradaydı. Ne yapıyordu da bu kadar parayı alıyordu diye düşünüyordum. Programda ağırlıklı olarak Peygamberler döneminden hikayeler anlatıyordu. Bazen sure okuyordu ve yoğun olarak izleyicilerden gelen sorulara cevap veriyordu. Genellikle azla yetinmeyi de anlatıyordu,hakkını yemeyelim. Şükredin diyordu.  Azla yetinin, umudunuzu yitirmeyin, Allah  elbet rızkınızı verecektir diyordu. Onlarca insan, yoksulluktan her gün ölürken, günde 20 bin lira alan Hatipoğlu  bunları söylüyordu. Nedense karnı tok olanların hepsi, yoksulları bu tarz laflarla 'salak' yerine koyuyordu. Bunu yaparken nedense hepsi din olgusu üzerinden hareket ediyordu.Seneca'nın dediği: “Din sıradan insanlar için gerçek, aydınlar için yalan, iktidarlar içinse kullanışlıdır'' sözleri bir kez daha vuku buluyordu kafamda.Evet, yüzyıllardır Avrupa'da ya da başka yerlerde insanları kandırmak isteyenler hep, en zayıf nokta olan ''Din''i kullanıyordu. Nitekim, yoksul edebiyatı yapan Hatipoğlu'nun bu sözleri demesi de benim için bu anlamı taşıyordu. Bu kadar para aldığına göre, bayağı kullanışlıydı bu din. 
 
Ben anlamıyorum, afedersiniz ama yıllardır bu denli yüksek para kazanıp, yoksulun, açın üzerinden neyin edebiyatını yapıyorsun ki? Hepsi de yoksulluk ile mi imtihan ediliyor? Azıcık da senin gibiler yoksullukla imtihan olsun, sizler de yaratıcıdan umudunuzu kesmeyin. 
 
600 bin lira yahu! Düşünsenize, Cumhurbaşkanı bile olmak istemezdiniz, Hatipoğlu olmak varken. Deli para. 
Etrafımda çok görüyorum. ''Ama adam hakkını veriyor, ne güzel program yapıyor'' diyenler var. Bu ülkede, Hatipoğlu gibilerden  daha çok çalışan, daha çok yorulan, daha çok didinen milyonlarca işçi, emekçi var. Hepsi aldığı para ile diğer ayı kurtarma derdinde. Bu işçiler ile Hatipoğlu ile aralarında tek bir fark var: ''Din.''
 
Neyse, Ramazan'a az kaldı. Büyük ihtimalle okul tatil olduğu için, sık sık denk geleceğim Nihat Hatipoğlu'nun programlarına. İzlerken, anlattığı hikayelerle kendinden geçmesini keyifle izleyeceğim. Ona ağlayan seyircilere bakıp hayret edeceğim. Mesela, eşcinllikle ilgili bir soru geldiğinde, geçmişteki gibi ''bu insanların 'rahatsızlığını' yazarken ağlıyorum, utanıyorum'' demesini bekleyeceğim. Ve programı her bitirdiğinde, acaba bu 10 bin lira ile neler yapacaktır diye düşünüp kafayı yiyeceğim!
 

https://twitter.com/ZenginAzad

YORUMLAR

Bu ne saçma bir yorumdur? -

Arkadaşım, kimsin nesin bilmiyorum.Yorum yapanlarda adını da göremediğim için bir şey de demiyorum; ama bu ne saçma yorumdur? Sırf, yorum yapayım da eleştireyim tarzında 'boş, gereksiz, sıradan' bir yorum yapmışsın. Öncelikle, Nihat Hatipoğlu'nu yıllardır tanıyorum. Kendisi salt hemşehrim değildir, babamın köylüsüdür. Ailesinden çoğu kişiyi de tanıyorum. Kendisi, Dicle Üni.'de Prof.'tur ve birçok öğrenci tarafından sevilmez.Hatta Rektörün her daim arkasında olduğu birisidir. Sırf yazdığıma antitez üretmek adına, 'beni dinlediğim popçularla' itham etmişsin. Eğer, müneccim isen bilemem ama bunu dediğine göre muhakkak hayatıma dair, benden daha çok bilgilisin.Çünkü yıllardır ne pop şarkı dinledim, ne de konserine gittim. Kaldı ki hayatımda tek gittiğim konser de 'Grup Yorum' konseridir. Nihat Hatipoğlu'nu git, biraz derinlemesine araştır. Nerede, neyi varmış görürsün. Ayrıca, Cumhurbaşkanı maaşı aylık 26.200. Hatiopğlu iki günde 40 bin alıyor. İşte, yaptığın yorum o kadar sığ ve boş bu yüzden. Azıcık araştır, kanıt sun, öyle çürüt. Evet, hatipoğlu'nu çekemiyorum, aldığı parayı kazanamıyorum diye üzülüyorum. Ben burs ile geçinirken bu adam taaa.. Bence de gül de yaptığın yoruma gül!

4 1
çok bilmişler -

bu kadar yazmışsın iyi hoş emeğe saygı diyeyim de sanki sen azla geçinen cebinde hala tuşlu bir telefon kullanan birisin haberlerde görmüş ve inanmış biri olduğun için bu yorumu yapıyorum 600 binciklerden bahsedenler bu adamın makul bir dairede yaşadığını bilmezler çok popüler biri olduğu için elbette bu tip kıskançlıklar olacaktır cumhurbaşkanı demişsin de sana göre 2 bin lira alıyor galiba bakanlar falan yapmayın ya yani bu çekememezlik neden var anlamıyorum senin dinlediğin şarkıları söyleyen popcular konser başına yüz binler götürürken dinimizle ilgilenen birine saçma paralar yakıştırmak hiç hoş değil sen önce azla geçinmeyi öğren daha sonra başkalarının paraları ile ilgili yorumlar bul sadece gülüyorum bu yazıya :)

1 5
iyi hatiplemeler -

doğru demiş Seneca. sıradan insanlar kullanılabilen insanlardır. aydınlar işin gerçek boyutu. iktidarlar bir nevi aydınların yaptığını yapan ama dini kendilerine göre yorumlayan. hatipoğlu işin gerçeğini biliyor. iktidar katagorisinde. zavallıları ağlatan ve yönlendiren klavuz. bir nevi karga. dinin insanın her anına girmesi insanlığa zulümdür. o nedenle 160 ın üstünde terör örgütünün % 99 u müslümanlardan oluşuyor. bu tesadüf değildir.

4 0
YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.