Bu bir savaştır

12.08.2013 00:55:49
A+ A-

Öncelikle evet bu bir savaştır. İnsanların öldüğü, anaların ağladığı kanlı bir savaştır. Ya peki bu kanlı savaşı kim başlattı? PKK mı? Düz mantık düşününce PKK başlattı diyenler çok olabilir ama sorunun özüne indiğinde bu savaş Kürtlere yıllarca uygulanan baskıların, zulümlerin, işkencelerin bir sonucudur. Kürtler bu ülke de çok katliama maruz kaldı, köyler basıldı, insanlar öldürüldü, insanların dillerini konuşmalarına, Kürt olduklarını söylemelerine izin verilmedi. O zamanlarda hiçbir siyasi kişi çıkıp da biz bu Kürtlere neden böyle yapıyoruz demedi veya diyemedi. 1980 darbesinde ve öncesinde gerek katledilen gerek çok ağır işkencelere uğrayan Kürtler son çare dağa çıktı. Şimdi sen kendi dilini konuşurken, Türk olduğunu gururla söyleyebilirken, anadilinde eğitim görürken, köyünde katliam yapılmasını bırak belki köyüne hiç asker bile gelmemişken ezilmişlik nedir bilebilir misin? Ancak empati kurabilirsin ki onu da bugüne kadar yapmadın. Sen PKK’lıları öldürmek için dağa çıkmak istiyorsun ama şunu unutma sen ne dersen de onlar senin yurttaşın ve o yurttaşının tek isteği seninle eşit haklara sahip olmak. İşte sen yıllardır bunu anlayamadın. PKK domuz sürüsüdür dedin geçtin ama hiç sormadın bu insanlar neden dağa çıktı? Bu insanlar dağa piknik yapmaya, eğlenmeye çıkmadı, eşitlik için çıktı. Sen bunu da anlamak istemedin. Yıllarca ana akım medya ne diyorsa onun dediğine inandın, bu insanlara terörist dedin, ülkeyi bölmek istiyorlar dedin. Kürtler'in söylediklerine kulaklarını tıkadın, onları dinlemedin, onları anlamak istemedin.

Doğu da köyler yakılırken sen yine sesini çıkarmadın zaten orada tanıdığım yok dedin, Uludere de 35 kişi katledildiğinde sen yine sesini çıkarmadın onlar zaten kaçakçıydı dedin, Lice de asker insanlara ateş açtığında sen yine sesini çıkarmadın onlar zaten eylem yapıyordu dedin, Rojava da katliamlar yapıldığında sen yine sesini çıkarmadın orası PYD’nin kontrolünde dedin. Ya peki sen sesini ne zaman çıkaracaksın? Artık anlamadın mı sen bu olayları?

Sen yıllarca Kürtlere küfür etmekten başka hiç bir şey yapmadın, onların acılarını anlamadın, günün birinde senin de sokağa çıkacağın ve aynı muameleye uğrayacağın aklının ucundan bile geçmedi. Aslında sen ilk 29 Ekim 2012 de yanıldığını gördün. Cumhuriyet Bayramın da kutlama yapmana izin verilmedi ve izin vermeyende bu cumhuriyetin polisiydi. İşte o zaman bir şeylerin ters gittiğini anladın,  geç olsa da anladın. Sonra Gezi Parkı olaylarında yandaş medyayı da yandaş polisi de gördün. Neyse bence sen artık olanları görmeye başladın, artık ezilenlerin yanında olmanın; baskılara, zulümlere karşı mücadele vermenin zamanı gelmiştir. Unutma sen evde oturduğun sürece bu ülke de hiçbir şey değişmeyecek. Sen sadece bu korku imparatorluğunun kölesi olmuş bir birey olacaksın.

Eğer ki sen Türk olduğundan dolayı Kürtleri savunmak istemiyorsan bu senin ayıbındır. Eğer etnik açıdan bakarsak bende 15 yaşında bir Türk’üm. 15 yaşında olmama rağmen Kürtlere yapılan katliamları, zulümleri Uludere’de, Lice de kendi gözlerimle gördüm. Tabii bir de görmediklerim, göremediklerim var. Ana akım medya AKP’nin kölesi olduğundan dolayı Doğu da ne olup ne bittiğini tam anlamıyla öğrenememekteyiz. O yüzden biz Kürtler'in ne çektiğini tam olarak anlayamayacağız.

Günümüzde sen bir insana Türk dediğinde onu övmüş, Kürt dediğinde onu yermiş oluyorsan buna faşizmden başka bir şey denmez. Sen din, ırk, mezhep ayrımı yapıyorsan sana faşist denir. Şunu unutmayalım ne Türkler Kürtlerden üstündür ne de Kürtler Türklerden. Ancak günümüzde Türk halkı diğer halklardan daha üstündür, bu da Türkiye’nin adil bir ülke olmadığının göstergesidir. Bu kanlı savaşın bitmesi ancak ve ancak Türkiye’nin demokratikleşmesi ile olur. Kürtler’in talepleri sadece Kürtler için değil Türkiye de yaşayan bütün halklar için çok önemlidir.

Umarım ki Türkiye yakın zamanda barış, kardeşlik, eşitlik, adalet ülkesi olur ama bunun için Türkiye’nin önce bu 4 unsura sahip olması gerekir. Yazımı Deniz Gezmiş’in son sözleri ile bitirmek istiyorum:

"Yaşasın tam bağımsız Türkiye. Yaşasın Marksizm-Leninizm'in yüce ideolojisi. Yaşasın Türk ve Kürt halklarının bağımsızlık mücadelesi. Kahrolsun emperyalizm. Yaşasın işçiler, köylüler."

Adacan AKKAN

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUMLAR

Peki ya..? -

Aslında söylediklerin çok doğru, bunları aydınlık bir noktadan okuyarak görüşlerine hak vermemek mümkün değil. Belki de Türk Kültürü'nün başkaldırmaya dair geçmişinde yatan nefreti, bugünün teröristleri yüzünden Kürt Halkı'na dayatılmış durumda da olabilir. Neticede Anadolu Türkleri isyan edenlerle birlik olmayı hiç kabul etmedi. Buna haksız cinayetlere karşı olduğu kadar haklı başkaldırmalara karşı duruşu da dahildir. Dünya teröre lanet okuyor. Terörün ekonomik, siyasi ve doğal sebepleri olabiliyor. Önemli olan terörün kaynağı değil, faaliyetleri. Bugün dünya bazı terör örgütlerini açıktan destekliyor bile: IRA ve ETA gibi. PKK'nın bunlardan bir farkı var ama. PKK bölge halkını öldürüyor. PKK haklı mücadeleden çok uzakta, sivilleri katliamlarla yok ediyor. Bölgenin kalkınmasına yönelik politikaları engellemeye çalışıyor. Kürtlerin haklarını araması, herkesle eşit olması hatta hak aramalarına gerek bile kalmaması çok önemli ve güzel şeyler ama bunlar cinayetlerle olamaz. Sadece silahlı görevliye karşı, kendini silahlı müdafa belli ölçüde kabul edilebilir ama ya karakol basmak, köy basmak; köprüleri, hastaneleri, okulları yıkmak ve yakmak. Otobüsteki insanları aşağıya indirip Türk olduklarını anladığı kişileri ateşe vermek veya kurşuna dizmek..? Evet Kürtler çok çekti faşist devletten ama ya PKK'dan çekmediler mi zannediyoruz? Ya Türkler de PKK'da hiç mi çekmedi? PKK itirafçıları bile kendilerine örgütte yapılan davranışı anlattıklarında örgütlenmenin ne kadar faşist ve sosyopat olduğunu anlıyoruz. Kürt Haklarını aramak... Peki ya siyasi örgütlenmelerle bunu yapmalarını engelleyen mi var? Geçmişte özellikle darbe dönemlerinde engelleyenler oldu diyebilirsin. Ama bugün Komünizm hala yasaklı bu ülkede, aşırı faal terörist ve komünist örgütlenme var mı? Ülkece aşırı söylemlere karşıyız malesef ama yasaklandığı için herkes terör mü estirecek yani? Bunun haklı yanı mı kalır ki? Edebiyatçılar da yasaklandı bu ülkede, terörist edebiyatçı mı var? Kürt hakları için siyasal bünyeyi ikna etmek yerine terörizmi bir çözüm olarak görmeyi kabul edemeyiz. Evet o yüzden PKK bir domuz sürüsüdür bizim için. Faşizme, diktatörlüğe ve tüm baskılara kahrolsun diyoruz ama teröre de lanet okuyoruz. İnsan öldürmenin ister Lice'de ister Uludere'de ister Taksim'de, Kızılay'da hiç ama hiçbir yerde haklı sebebi olamaz. Atatürk'ün "Vatanın müdafaası mecburiyeti olmadıkça savaş bir cinayettir." sözleri bu görüşümü özetler. Evet vatanı korumak için can almak ve can vermek gerekebilir. Zira vatan, insanlığın üzerine inşa edildiği topraktır. Bu yüzdendir PKK'yla savaşmak istememiz. Bu ülkede milliyet ayrımı yapmadan tek bir bütün olarak yaşamak için var olalım, ülkemizin insanının milliyetçisi olalım. Dünya'yı kendi yurdumuz sayalım. Zaten sosyalizmin özü de bu değil mi, ya da dinlerin özü? İşte bu kaide ile seni destekliyorum, destekliyoruz ama aklı başında hiçbir insan da kalkıp PKK haklıdır diyemez, PKK'lı Kürtlerin de haklı olduğunu söyleyemez. Suçtur, ahlaksızlıktır, insanlığa hakarettir.

8 4
YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.