Radikal Blog ve anadil mevzusu

15.08.2013 17:28:05
A+ A-

Sabah PC başına oturunca ilk iş fizy’den hafif bir modda müzik açıp haberleri okumaya başlıyorum. Önce Radikal daha sonra Milliyet ve daha sonra ANF. En son ise Radikal Blog’a düşüyor yolum. ANF dışında kayda değer pek habere rastlamıyorum çoğu kez (Radikal Blog’da sağlam yazan arkadaşlar var, onları tenzih ederek). Ne kadar saçma sapan ve bir birinden farklı gündem başlıkları. Basın etiketi altında kirlenmiş sürü ile zevat ve haşerat var TR basınında. Mevzu kendi dışında bi’şey olunca demokrasi ve insan hakları havarisi kesilenler farklı hiçbir sese tahammül göstermiyorlar. Daha yakından bakıp örnek vermeye bile gerek duyulmayan bir durum bu. Bknz: Rojava ve Mısır mevzusu.

Neyse. Geçelim bunu! Benim asıl yakındığım ve şikayet ettiğim mevzu ne biliyor musunuz, Radikal’in aslında Milliyet’in başka bir versiyonu olduğu gerçeğini geç fark etmiş olmam. Taraf’ın Kürtlere şirin görünmek için Kürdistan’da daha düşük bir fiyatla çıkışı ve Radikal’in biz bu mevzu (Kürt Sorunu) ile daha alakadarız pozu arasında zere bir fark olduğunu düşünmüyorum. Çünkü iki defadır Kürtçe yazı ve şiir gönderiyor olmama rağmen yayınlamıyor editörleri. Birincisinde cevap yazıp ‘biz yayın politikası gereği’ diye başlayan laf kalabalığı ile dolu bir mail almıştım. İkincisinde ona da tenezzül etmediler.


Diyeceğim odur ki; tavrınızı sevsinler! Suç sizin değil. Suç hala sömürgecisinin dili ile yazan bizlerin. Bağlarını bir türlü sizden koparamamanın ezikliğini yaşıyorum şu an. Çok özel bir durum olmadıkça Celadet Elî’nin yolunda gidip, kendi dilimle yazacağım bundan sonra. Siz bunu yayınlar mısınız bilemem ama en azından okursunuz. Korku tapınaklarının deliklerinden bakan sizlerin çemberini de biz kıracağız! Biz özgürleşmedikçe siz mahkumsunuz. Ve kendi köleliğinizi uzatmaktan başka bi’şey yapmıyorsunuz.


Feridun Kurt

frdnferidun@gmail. com

YAZARIN DİĞER YAZILARI

YORUMLAR

yazsa,etse! -

Ne olur yazsa ? Zaten asıl sorun bu ayrıştıran bakış açısı değil midir.Mevzu editör sorunu ise Radikal Blog bir duyuru yayınlasın yüzlerce Kürtçe,Zazaca,Ermenice,Süryanice,Arapça çevirmen gönüllü olur.İşin teknik kısmı aşılacak en kolay kısımdır.Asıl aşılması gereken tepeden bakan sömürgeci bakıştır.

1 1
Bu da mı Kürt düşmanlığı yoksa? -

Radikal editörleri Kürtçe biliyor ve yazınızın içeriği hakkında bir kanaate varabiliyorlar mı acaba diye bir sormamız lazım. Bu Türklerin veya sistemin ayıbı mı? Bilmiyorum. Ama mesele gayet basit. Birisi kalkıp Mısır hakkında Arapça yazsa, siz Rojava hakkında Kürtçe yazsanız, Ermeni bir yurttaş 1915 hakkında kendi dilinde yazsa, işin içinden nasıl çıkacağız? Geniş kitlelere ulaşmak için hâkim dili kullanmak sömürge olmakla alakalı bir durum değil sanıyorum. Kitle gazeteleri Doğu bölgelerimize Kürtçe servisler açabilirler mi? Bu bir serbest piyasa girişimidir. İşlerine gelirse açarlar. Ya da muhatapları açar. Yani siz ve sizin gibi yurttaşlar. Umarım doğru anlatabildim. Sevgiler

0 1
... -

Yıldırım Türker,Berrin Karakaş,Pınar Öğünç,Orhan Kemal Cengiz,Ezgi Başaran ve Ali Topuz'dur Radikal'i Radikal yapan.Patronları değil.Biz patrona rağmen yazanların gazeteciliğine inananlarız.Eksikliğimiz kendimizi dayatma güdüsüdür.Kendimizi dayatmak yerine kendi alternatiflerimizi yaratmalıyız.

0 2
Radikal'in özgürlük sınırları -

Yazını okudum ve değerli düşünceler belirtmişsin. Ama unutmamamız gereken birşey varsa oda Radikal ne kadar özgürlükçü bir gazete olursa olsun bir sistem gazetesidir ve bir holdinge bağlı durumda. Çok fazla şey bekleme bende mecbur kaldığım için yazıyorum burada.

3 6
YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.