scorecardresearch.com Yatcaz Kalkcaz Hoop: Gülşen - banu saatçi - Radikal Blog

Yatcaz Kalkcaz Hoop: Gülşen

23.03.2013 12:41:31
A+ A-

 

"Yatcaz Kalkcaz Ordayım" Gülşen'in yeni albümü "Beni Durdursan Mı?"nın çıkış parçası ve ilk videosunu çektiği şarkı. Klip hakkında konuşmaya başlamadan önce albümünü baştan sona dinlediğimi ve çok beğendiğimi belirtmek isterim. Şarkılarının hepsini kendisinin yazdığını ve sadece üç şarkısının bestesini Ozan Çolakoğlu'yla birlikte yaptığını düşündüğümüzde başarısı ikiye katlanıyor. Bana "eski Gülşen sahalara geri dönmüş" etkisi yarattı, umarım uzun zaman sonra tekrar yakaladığı bu tarzını devam ettirir.

Video klip, sabah yolda arabayla giderken saat 5.47'de kaza yapmasıyla başlıyor. Kazadan sonra arabasından inip yola devam ediyor. Önce tünelde yürüyor, sonra deniz kenarında yürüyor. Nakarat başladığında koşmaya başlıyor, zaten şarkının sözlerinden de bu koşturmasının nedeninin sevgilisine ulaşmak olduğunu anlıyoruz. Bir ara ormanın içinde kayboluyor, hem korkuyor, hem yolunu bulamıyor. En sonunda bir şekilde yolunu bulup üstü açık vagon gibi bir yerde samanların arasında yolculuğuna devam ediyor. Fakat sürekli saatine bakıyor, geç kalma endişesini ve de sabırsızlığını birarada yaşayarak..

Sonra bir anda kendisini bir kapalı otoparkta görüyoruz. "Medeniyet" kokan bir ortama geldiğine göre sevgilisine epey yaklaştığını düşünüyoruz. Bir gökdelenin asansörüne biniyor ve asansörle yukarı çıkarken bile katları eliyle sayıyor, artık sabırsızlığı tavan yapmış halde.

Saatine tekrar bakıyor, saati kırılmış malum kazadan ötürü. Fakat indiği katta birkaç adam arasında bir para mevzusu döndüğünü görüyor ve gelen parayı beğenmeyen adam ateş etmeye başlıyor, adamlar arasında silahlı çatışma çıkıyor. Gülşen saklanıyor ve daha sonra kaçmaya çalışıyor, adam Gülşen'i hedef alarak ateş etse de Gülşen'e bir şey olmuyor ve yanlış katta indiğini anlayarak kendini tekrar asansöre atıyor. Burada ilginç olan silahlı adamların görüntüsünün çizimle verilmesi, yönetmen Gülşen'in çekimlerde korkup kaçacağını düşünmüş herhalde.. Her neyse, Gülşen asansörde yaşadıklarından hiç etkilenmemiş görünerek heyecanla buluşmayı beklediğini hissettiriyor. En sonunda gökdelenin tepesine çıkıyor, orada takım elbiseli sırtı kameraya dönük bir adam bekliyor, ayrıca iki kişi için hazırlanmış bir masa duruyor. Nihayet sevgilisine kavuşmuş oluyor, ceketini çıkarıyor, ancak yol yorgunluğu ve çatışmadan aldığı darbe nedeniyle yere yığılıyor. Sevgilisi Gülşen yere düştüğünde yanına geliyor ve video klip sona eriyor.

Klibi izlemeden sadece şarkıyı düşündüğümüzde, Gülşen sevgilisine üç gün sonra ulaşacak ve buna sabredemiyor. Çocuklara anne-babalarının zaman kavramını anlatım şekli gibi "Yatcaz kalkcaz yatcaz kalkcaz yatcaz kalkcaz" diyerek kendini buluşmaya az kaldığına inandırmaya çalışıyor.

"Dile kolay ama zor

Hasretini bana sor

Bu nasıl bir geri sayım

Yerinde sayıyor her gün

Bineyim arabaya

Bir varayım oraya

Üçyüzbin yıl

Gibi geliyor bana

Şu son üç gün"

Sözlerden de anladığımız sevgilisine ulaşmaya sabredemeyen kadın klipte farklı yansıtılmış bence. "Dağlar, bayırlar, o uzun yollar" derken yolun uzunluğu ve zorluğu kastedilirken klipte tehlike vurgusu da var. En başta arabası bozulmuş olsa da "yürüyerek de, otostop çekerek de sana ulaşırım, silahlı saldırılara maruz kalsam bile senin yolundan vazgeçmem" diyen bir kadın profili görüyoruz klipte. Normalde reklamlarda ve kliplerde gördüğümüz erkeğini bekleyen pasif kadın profili burada tersine dönmüş, kadını bekleyen bu sefer erkek. Erkeğin gökdelenin tepesinde bir sofra kurmuş olması kocasına evde yemek hazırlamış ve gelmesini bekleyen kadın izlenimi yaratıyor, ancak aynı zamanda erkeğin ulaşılmazlığını da simgeliyor bence. Enteresan bir başka vurgu da Gülşen'in o kadar tehlikeyi atlatmış, güçlü ve fedakar kadın profili çizerken sevgilisine kavuştuğunda gücünün tükendiğini fark edip yere yığılması. Elbette amacı hedefine ulaşmak ve sevgilisine kavuşmaktı ancak bence burada gerçekte güçlü olan kadının sevgilisinin yanında pasifleştiği ve güçsüzleştiği vurgusu var. Aslında o yemeğe gelmek için erkekten çok daha fazla emek verdi ve yoruldu ama erkeğine kavuştuğu anda güçsüz, yorgun, yere yığılmış ve erkeğe muhtaç bir kadın olduğunu hatırladı belki de. Birçok dizide de işlenmiş olan bir konu bu aslında, kadın ne kadar güçsüz ve savunmasız olduğunu hissettirirse erkek de onu o kadar çok seviyor. Aşk ve ilişkilerin de temelinde güç ilişkisinin yattığını düşündüğümüzde kadınların erkek tarafından sahiplenilmesi gerektiğine dair son derece tözcü yaklaşımların arkasında aslında erkeğin iktidarını dayattığı ve kadını da iktidarını kabul ettiği ölçüde sevdiği gerçeğinin var olduğunu görebiliriz. Dilerim Gülşen albümdeki diğer şarkılara çekeceği kliplerde, kendi hayatında da çok fazla maruz kaldığı, kariyerini çok derinden etkilemiş olan ilişkilerinden yola çıkarak erkeklerin güç ve iktidar dayatmasını sorgular.



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.