Uyarı: Neden sosyal medya uzmanı olmamalısınız?

26.03.2014 11:28:40
A+ A-

Bu yazı, kendisine sosyal medyacıyım, sosyal medya uzmanıyım diyen hevesli yeni arkadaşlarımıza nacizane uyarı amacıyla yazılmıştır.

30 Mart seçimleri öncesi Türkiye'nin gündemi malum. Hayali karakterler, Türkiye'nin bir dizi gibi takip ettiği ses kayıtları, akabinde Twitter'a Türkiye'den erişimin engellenmesi, işin ekonomik boyutu derken  dijital mecralarda iş yapmaya çalışanların özellikle kendisini "sosyal medya uzmanı, sosyal medyacı" olarak konumlandıranlar için çanlar çalacak gibi.

 

twitter policy türkçe tweetHükümet bazı profillerin IP'lerini istiyor, Twitter vermemekte kararlı olduğunu söylüyor. İş kitlenecek gibi.

Peki ne yapabiliriz?

Kabaca top oynadığımız bu sahada;

Marka değeri-yönetim-pazarlama-dijital pazarlama-sosyal medya vardır. Dikkat ederseniz sosyal medya en sonda. Neden? Çünkü sosyal medya dijital pazarlama yapabilmek için kullanabileceğimiz bir araçtır. Dijital pazarlamada, geleneksel pazarlamaya bağlı, onunla örtüşen belli bir dijital stratejimiz olmalıdır. Bu pazarlamada geleneksel stratejisini belirlerken de illa ki yönetim ve marka değeri anlamında hamleler içermektedir.

Yani sosyal medya, içerik, kampanya, moderasyon vs. dünyasında değil zoom-out yaparak daha geniş açıdan bu işleri değerlendirmeliyiz. Evet, birçoğumuz işe sosyal medyacı, içerikçi, kampanyacı olarak başlamış olabilir ama sonuç olarak görüyorum ki işinin aslında 1960?lardaki pazarlamadan çok da farklı olmadığını, sadece platformun değiştiğini, trend'lere hakim olup işi pazarlama, kreatif düşünmeye çalışıp, işi marka yönetimi bakışıyla ele alan, pazarlama bilgi eksikliğini görüp kendisini o yönde geliştirmeye çalışanlar daha hızlı ilerlerken; sosyal medyacıyım, sosyal medya uzmanıyım diye marka yönetimini, dijital pazarlamayı sadece sosyal medyada içerik girmek, kampanya yapmak vs. olarak dar anlamda algılayanlar genelde aynı yerlerde dolanıyor.

Bunları neden mi söylüyorum?

3 gün sonra Twitter, Facebook, Youtube vs. tümden erişime kapatıldı? O zaman ne yapacaksınız? Ha-ha-ha ben VPN'den giriyorum mu diyeceksiniz? Ya milyonlar? Herkes girebilecek mi böyle? Herkesin giremediği, kanunen yasaklı bu mecralarda markalar iletişim yapmak isteyecek mi? Merak ediyorsanız, birkaç gündür yasaklı Twitter'da kaç büyük marka tweet attı bir bakın isterseniz. Marka yönetimi, pazarlama, dijital pazarlama büyük ekseninde kendinizi donatırsanız sosyal medyada değil bilmem ne medyada, olmadı televizyonda bu pazarlamayı, marka yönetimini bir reklamcı şapkasıyla yapmaya devam edersiniz. Aksi halde sosyal medya Türkiye'de bitti abicim, tüh tüh tüh cık cık cık edersiniz.

Benden söylemesi.

Orijinal link: http://erencaner.com.tr/2014/03/neden-sosyal-medya-uzmani-olmamalisiniz.html



YORUM YAZ
Yorumunuzu girmek için sisteme giriş yapmalısınız.
Eğer üye değilseniz üye olunuz.